ÖSYS ye girecek lise son sınıf öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Avcılar Okyanus Koleji örneği)
dc.contributor.advisor | Altıntaş, Ersin | |
dc.contributor.author | Kurt, Kevser | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:16:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:16:56Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672013 | |
dc.description.abstract | Üniversiteye giriş aşamasında önemli bir rol oynayan sınavlara karşı öğrencilerin ve ebeveynlerin geliştirdikleri tutumlar çoğu zaman sınav başarısının yanında farklı alanlarda da problemleri beraberinde getirmektedir. Bu anlamda sınav kaygısı ve sonucunda oluşan negatif durumlara önlem olarak sınav kaygısında etkili olabilecek değişkenlerle ilgili çalışmalar artmıştır. Bu araştırmada da sınav kaygısı ile ilgili cinsiyet, anne baba eğitim durumu ve sürekli kaygı gibi değişkenlerin sınav kaygısı ile ilişkileri araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini İstanbul'a bağlı Avcılar ilçesinde olan İstanbul Okyanus Koleji Avcılar Kampüsü'nde eğitim öğretime devam etmekte olan 106 lise son sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcılar bir adet Sınav Kaygısı Ölçeği, Sürekli Kaygı Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanmış Demografik bilgi formu verilmiştir. Sonuç olarak, sınav kaygısı ile sürekli kaygı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuş, sınav kaygısının cinsiyetler arasında farklılaşmadığı fakat sürekli kaygı bakımından cinsiyetler arasında farklılık olduğu, ebeveyn eğitim durumuna göre sınav kaygısının farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Sınav kaygısı, sürekli kaygı | |
dc.description.abstract | In the early stages of life in the university, the parents of students play a very significant role which has a lot to do with the success of the student. As this period is usually characterized by anxiety, fear of failing examinations, pressure to succed among other factors, such precautionary measures could be effective and can have a postive impact on the students early stages of university. In this study on exam anxiety the relations of gender parent's education status and variables such as constant anxiety has been investigated.That sample of work consist with 106 12th grade high school students from İstanbul Okyanus College in Avcılar Branch in İstanbul. The participants have been issued an exam anxiety scale, a constant anxiety scale and a demographic information form prepared by an analyst. As a result, there is a contextual relationship between exam anxiety and a constant anxiety. There is no difference in gender reaction to exam anxiety, but there are differences between gender in a constant anxiety and no changes in parents understanding of exam anxiety. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | ÖSYS ye girecek lise son sınıf öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Avcılar Okyanus Koleji örneği) | |
dc.title.alternative | Research of the 12 th grade high school students'anxiety level who testee of ÖSYS in the sense of some variables. (Example of Avcılar Okyanus College) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-03 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Anxiety level | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | University entrance examinations | |
dc.subject.ytm | ÖSYM | |
dc.subject.ytm | Trait anxiety | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.identifier.yokid | 10131136 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 447593 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Psikoloji Bilim Dalı |