Show simple item record

dc.contributor.advisorAltıntaş, Ersin
dc.contributor.authorKurt, Kevser
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:56Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:56Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672013
dc.description.abstractÜniversiteye giriş aşamasında önemli bir rol oynayan sınavlara karşı öğrencilerin ve ebeveynlerin geliştirdikleri tutumlar çoğu zaman sınav başarısının yanında farklı alanlarda da problemleri beraberinde getirmektedir. Bu anlamda sınav kaygısı ve sonucunda oluşan negatif durumlara önlem olarak sınav kaygısında etkili olabilecek değişkenlerle ilgili çalışmalar artmıştır. Bu araştırmada da sınav kaygısı ile ilgili cinsiyet, anne baba eğitim durumu ve sürekli kaygı gibi değişkenlerin sınav kaygısı ile ilişkileri araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini İstanbul'a bağlı Avcılar ilçesinde olan İstanbul Okyanus Koleji Avcılar Kampüsü'nde eğitim öğretime devam etmekte olan 106 lise son sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcılar bir adet Sınav Kaygısı Ölçeği, Sürekli Kaygı Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanmış Demografik bilgi formu verilmiştir. Sonuç olarak, sınav kaygısı ile sürekli kaygı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuş, sınav kaygısının cinsiyetler arasında farklılaşmadığı fakat sürekli kaygı bakımından cinsiyetler arasında farklılık olduğu, ebeveyn eğitim durumuna göre sınav kaygısının farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Sınav kaygısı, sürekli kaygı
dc.description.abstractIn the early stages of life in the university, the parents of students play a very significant role which has a lot to do with the success of the student. As this period is usually characterized by anxiety, fear of failing examinations, pressure to succed among other factors, such precautionary measures could be effective and can have a postive impact on the students early stages of university. In this study on exam anxiety the relations of gender parent's education status and variables such as constant anxiety has been investigated.That sample of work consist with 106 12th grade high school students from İstanbul Okyanus College in Avcılar Branch in İstanbul. The participants have been issued an exam anxiety scale, a constant anxiety scale and a demographic information form prepared by an analyst. As a result, there is a contextual relationship between exam anxiety and a constant anxiety. There is no difference in gender reaction to exam anxiety, but there are differences between gender in a constant anxiety and no changes in parents understanding of exam anxiety.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖSYS ye girecek lise son sınıf öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Avcılar Okyanus Koleji örneği)
dc.title.alternativeResearch of the 12 th grade high school students'anxiety level who testee of ÖSYS in the sense of some variables. (Example of Avcılar Okyanus College)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.subject.ytmÖSYM
dc.subject.ytmTrait anxiety
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.identifier.yokid10131136
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447593
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess