Show simple item record

dc.contributor.advisorMutluer Zeytinoğlu, Nil
dc.contributor.authorSarici, Musa
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:52Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:52Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671981
dc.description.abstractAile içi mutluluk çocukların davranışlarını, kültürlerini, yaşayış tarzlarını etkileyen ortamların gerçekleştiği alanlardır. Ailenin çekirdek aile ya da geniş aile olması, kardeş sayısı, ailenin gelir düzeyi, anne – baba meslekleri vb. faktörler bu etkileşimde öne çıkan faktörlerin başında gelmektedir. Bu çalışmada aile içi mutluluk ile ortaokul öğrencilerinin başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada okul başarısı ölçütü olarak TEOG sınavından aldıkları netler dikkate alınmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul ilinde çeşitli okullarda eğitim gören 300 ortaöğretim öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla anket uygulaması yapılmıştır. Bu amaçla `Aile Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek 60 sorudan oluşmakta olup 4'lü likert sistemine göre düzenlenmiştir. Araştırmanın verileri SPSS 21.0 paket programı aracılığı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerinin TEOG sınavı başarısında anne-baba mesleğinin, aylık gelir düzeyinin etkili olduğu görülmüş, kardeş sayısının ve cinsiyetin öğrencilerin TEOG sınavı başarılarında anlamlı bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractDomestic happiness is the domains which envorinments that effect behaviours ,cultures and lifestyles of children ocur. Factors like being nuclear or extended of family, sibling number, family's level of income, parents' jobs etc., are the leading factors in this interaction.The relation between happiness and the success of secondary school students ,has been analyzed in this study. Students' TEOG scores have been taken into consideration as a criterion of school success. 300 secondary school students that study in various schools in İstanbul, are the samples of this study. A survey has been done to collect the data in the study.'Family rating scale' has been used for this purpose.The criterion consists of 60 questions and has been organized according to likert system. Data of the study have been verified via SPSS 21.0 packet program.As a result of the study, it has been found out that while parents' jobs and family's level of income are effective in children's success of TEOG exam ,sibling number and gender have no significant effect in iten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAile içi mutluluk ile ortaokul öğrencilerinin TEOG sınavı başarısı arasındaki ilişki
dc.title.alternativeTitle of the thesis:the relation between family happiness and the TEOG exam success of secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmTransition From Basic Education To Secondary Education
dc.subject.ytmDomestic Happiness
dc.identifier.yokid10128076
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438386
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess