Aile içi mutluluk ile ortaokul öğrencilerinin TEOG sınavı başarısı arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Mutluer Zeytinoğlu, Nil | |
dc.contributor.author | Sarici, Musa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:16:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:16:52Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671981 | |
dc.description.abstract | Aile içi mutluluk çocukların davranışlarını, kültürlerini, yaşayış tarzlarını etkileyen ortamların gerçekleştiği alanlardır. Ailenin çekirdek aile ya da geniş aile olması, kardeş sayısı, ailenin gelir düzeyi, anne – baba meslekleri vb. faktörler bu etkileşimde öne çıkan faktörlerin başında gelmektedir. Bu çalışmada aile içi mutluluk ile ortaokul öğrencilerinin başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada okul başarısı ölçütü olarak TEOG sınavından aldıkları netler dikkate alınmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul ilinde çeşitli okullarda eğitim gören 300 ortaöğretim öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla anket uygulaması yapılmıştır. Bu amaçla `Aile Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek 60 sorudan oluşmakta olup 4'lü likert sistemine göre düzenlenmiştir. Araştırmanın verileri SPSS 21.0 paket programı aracılığı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerinin TEOG sınavı başarısında anne-baba mesleğinin, aylık gelir düzeyinin etkili olduğu görülmüş, kardeş sayısının ve cinsiyetin öğrencilerin TEOG sınavı başarılarında anlamlı bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Domestic happiness is the domains which envorinments that effect behaviours ,cultures and lifestyles of children ocur. Factors like being nuclear or extended of family, sibling number, family's level of income, parents' jobs etc., are the leading factors in this interaction.The relation between happiness and the success of secondary school students ,has been analyzed in this study. Students' TEOG scores have been taken into consideration as a criterion of school success. 300 secondary school students that study in various schools in İstanbul, are the samples of this study. A survey has been done to collect the data in the study.'Family rating scale' has been used for this purpose.The criterion consists of 60 questions and has been organized according to likert system. Data of the study have been verified via SPSS 21.0 packet program.As a result of the study, it has been found out that while parents' jobs and family's level of income are effective in children's success of TEOG exam ,sibling number and gender have no significant effect in it | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Aile içi mutluluk ile ortaokul öğrencilerinin TEOG sınavı başarısı arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Title of the thesis:the relation between family happiness and the TEOG exam success of secondary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School achievement | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Transition From Basic Education To Secondary Education | |
dc.subject.ytm | Domestic Happiness | |
dc.identifier.yokid | 10128076 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 438386 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |