Show simple item record

dc.contributor.advisorŞar, Ali Haydar
dc.contributor.authorÜnsal, Erkut
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:47Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:47Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671935
dc.description.abstractGelişen teknoloji ve beraberinde oluşan bilgi kirliliği üzerinde birçok problemler barındırmaktadır. Bu tehlikelerin en etkili ve psikolojik olayı internet bağımlılığıdır. İnternet bağımlılığı başta genç nüfus olmak üzere birçok yaş grubu için tehdit unsuru haline gelmiştir. Bu çalışma ortaokul öğrencilerinin internet bağımlılık düzeyinin spesifik değişkenlerle açıklanmasını amaçlamaktadır. Çalışmamız ortaokul düzeyindeki öğrencileri özel konsepte incelemektedir. Çünkü bu yaş grubunda bulunan öğrencilerde bağımlılık düzeyinin gelişimi daha etkindir. Bu sebeple bu dönemde internet bağımlılığının engellenmesi gerekmektedir.Bu çerçevede çalışmamızda tesadüfi örneklem yöntemiyle belirlenen 260 öğrenci araştırmaya alınmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 21.0 kullanılarak analiz edilmiştir. Verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel teknikleri (Sayı, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) kullanılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasında istatistiki fark olup olmadığını belirlemek için t-testi, ikiden fazla grup olması durumunda parametrelerin gruplararası karşılaştırmalarında Tek yönlü (Oneway) Anova testi kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişkiyi Pearson korelasyon, etki ise regresyon analizi ile test edilmiştir. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında, %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractAdvanced technology and the information pollution that comes with it includes many problems. The most effective and psychological kind of these dangers is internet addiction. Internet addiction has been a threat for many age groups, especially for the young population. This research aims to explain the internet addiction levels of secondary school students with specific variants. The research examines secondary school students in private concept. Because the development of addiction level of the students at this age group is more effectual. Because of this reason, internet addiction should be prevented during this period.In this frame, the research has been applied to randomly chosen 260 students and examined with 260 usable polls. The resulting data have been analyzed by using SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 21.0. While evaluating the data, descriptive statistical techniques (Number, Percentage, Average, Standard Deviation) have been used. While comparing quantitive data, to determine if there were a statistical difference between the two groups, t-test was used; and to compare intergroup parameters with more then two groups, Oneway Anova test was used. The relation between the dependent and independent variants of the research was tested with Pearson correlation; and the effect was tested with regression analysis. The results have been evaluated at the %95 confidence interval and %5 significance level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin internet bağımlılığının bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the secondary school students internet addiction according to some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10099367
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422982
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess