Beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyumu ve tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | İbiş, Serkan | |
dc.contributor.author | Kale, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:16:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:16:46Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671922 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmada, Beden Egitimi Ögretmenlerinin ?cinsiyet, yas, medeni durum, çocuksahibi olma, Beden Egitimi Ögretmenligini isteyerek seçme, meslege giris, meslektekihizmet yılı, toplam görev yapılan okul sayısı, su an görev yaptıgı okul, görev yeri, meslekideneyimi, egitim durumu? degiskenlerine göre mesleki tükenmislik ve is doyumlarıincelenmistir. Arastırma kapsamına giren Beden Egitimi Ögretmenleri Türkiye'nin çesitliillerinden toplam 247 kisidir. Bireylerin özlük niteliklerini belirlemek için 12 sorudanolusan kisisel bilgi formu, tükenmislik düzeylerini belirlemek için 22 sorudan MaslachTükenmislik Ölçegi (MTÖ) ve s Doyum Düzeylerini belirlemek için 20 sorudan olusanMinnesote s Doyum Ölçegi (MDÖ) kullanılmıstır. MTÖ ve MDÖ'den elde edilenpuanların aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıstır. Gruplar arasındaanlamlı düzeyde farklı olup olmadıgını tespit etmek amacıyla ikili gruplarda t-testi, çoklugruplarda varyans analizi, farkın kaynagını bulmak amacıyla da TUKEY-HSD testiuygulanmıstır. Arastırmada anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul edilmistir. Ayrıca sDoyum ve Tükenmislik düzeyleri arasındaki iliskiyi belirlemek için korelasyon analiziyapılmıs ve anlamlılık düzeyi bu durum için 0,01 olarak kabul edilmistir.Sonuç olarak bu arastırma bulgularına göre Beden Egitimi Ögretmenligini isteyerekseçmeyenlerin tükenmislik düzeylerinin yüksek, is doyum düzeylerinin ise düsük olduguortaya çıkmıstır. Meslege sınavla (KPSS ile) atananların kisisel basarı duygusunda azalmaboyutunda daha fazla tükenmislik yasadıgı ve stajyer ögretmenlerin uzman ögretmenleregöre is doyum düzeylerinin daha yüksek oldugu tespit edilmistir. Ayrıca görev yapılantoplam okul sayısı arttıkça Beden Egitimi Ögretmenlerinin duygusal tükenme düzeylerininarttıgı ve is doyum düzeylerinin azaldıgı tespit edilmistir. | |
dc.description.abstract | In this study, the sex, the age, the marital status and the children of Physical EducationTeachers, selection of Physical Education Department intentionally, starting the job, howlong the teachers have been working, the total number of schools being worked at, theschools that they are working at present, the location of the school, their vocationalexperience, vocational satisfactions and dissatisfactions in accordance with the variables ofthe position of Education are examined. The Physical Education Teachers examined in thissurvey are 247 teachers in total from the different cities of Turkey. The PersonalInformation Form which in made up of 12 questions to show the qualifications of theindividuals. Maslach Tükenmislik Ölçegi (MTÖ) which is made up of 22 questions toshow the levels of their dissatisfaction, Minnesota s Doyum Ölçegi (MDÖ) which ismade up of 20 questions to show the levels of their vocational satisfaction are used. Thearithmetic averages and the Standard deviations of the points obtained from MTÖ andMDÖ, T test in dual groups to determine the difference meaningfully between the groups,variance analysis in multi-groups and TUKEY-HSD test to find the source of thedifference are applied. In the survey, the meaningfulness level is accepted as 0,05. Inaddition, correlation analysis is done in order to define the relationship between vocationalsatisfactio and dissatisfaction levels and meaningfullness level is acceted as 0,01 for thissituation.Consequently, in this survey it has been concluded that the teachers select the PhysicalEducation Department unintentionally are much more dissatisfied and much lessvocational satisfaction. In Addition, it is determined that the teachers appointed to theirjobs with on examination (K.P.S.S) have had much more dissatisfaction in their personelfeeling of success and that probationary teachers have had much more vocationalsatisfaction than the expert teachers.In addition, it is determined that emotionaldissetisfaction levels of the Physical Education Teachers increase end their vocationalsatisfaction levels decrease as the total number of the schools being wrked at increases. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyumu ve tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | To examine the physical education teacher's vacational satisfaction and the level of exhaustion in aspect of some kinds of variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.identifier.yokid | 9004431 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209400 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |