Show simple item record

dc.contributor.advisorŞar, Ali Haydar
dc.contributor.authorEker, Ömer
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:43Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:43Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671904
dc.description.abstractLise öğrencilerinin problemli mobil telefon kullanımı ile öznel iyi oluşlarının incelendiği bu çalışmada araştırma yöntemi olarak betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde lise düzeyinde eğitim gören ve mobil telefon kullanan gençler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise rastgele seçim yöntemi ile ulaşılan 205 lise düzeyinde eğitim gören mobil telefon kullanıcısı öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla iki adet ölçek kullanılmıştır. Bunlardan biri Akıllı Telefon Kullanma Düzeyi Ölçeği, diğeri ise Öznel İyi Oluş Ölçeğidir. Ölçeklerden elde edilen veriler SPSS 20 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda genel olarak mobil telefon kullanma düzeyinin artmasıyla öznel iyi oluş arasında negatif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Diğer bir ifade ile mobil telefon kullanım düzeyi arttıkça öznel iyi olma düzeyi azalmaktadır. Araştırmada ayrıca erkeklerin ve lise 3. sınıf öğrencilerinin daha fazla mobil telefon kullandıkları sonucuna da ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Öznel İyi Oluş, Mobil Telefon, Bağımlılık.
dc.description.abstractThe method of descriptive scanning was used as the research method in this study in which the problematic mobile phone usage of high school students and their subjective well being was examined. The population of the research consisted of teenagers attending schools anda using mobile phones in Istanbul. And the sample of the research was consisted of 205 high school students, using mobile phones, that were reached by random selection. Survey method was used as the data collection method. Two scales were used for this purpose. These are the scale of smart phone usage level and the subjective well being scale. The data obtained from the scales was analyzed with the SPSS 20 program. As a result ot the research, a negative relation was determined between the increase of the level of mobile phone usage and the subjective well being. In other words, the subjective well being decreases as the level of mobile phone usage increases. Also, it was determined that the maIes and the 3. class students uses mobile phones more. Keywords: Subjective well being, Mobile Phone, Addiction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin problemli mobil telefon kullanımı ile öznel iyi oluşlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe problematic mobile phone usage of high school students and examining their subjective well being
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmMobile phone
dc.subject.ytmSubjective well-being
dc.subject.ytmDependency
dc.identifier.yokid10118181
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430596
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess