Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Serkan
dc.contributor.authorOkatan, Suna
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:42Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:42Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671892
dc.description.abstractBu çalışmada, mal ve hizmetler ile tüketiciler arasındaki ilişkinin oluşmasında en etkili faktörlerden biri olan marka kavramına değinilmiş, tüketicilerin marka tercih sürecinde, marka kararları üzerinde etkili olan unsurların neler olduğu araştırılmıştır. Araştırma, marka olgusunun ve etkilerinin son derece önemli ve belirleyici olduğu GSM sektöründe yapılmıştır. Çalışmanın uygulamasına; 2011 yılında Suriye'de yaşanan iç savaştan dolayı farklı bölgelere göç etmek zorunda kalmış ve Hatay iline yerleşmiş olan Suriye uyruklu kişiler üzerinde gidilmiştir.Bu araştırma kapsamında, konu ile ilgili literatür çalışması detaylı bir şekilde yapılarak, ikincil veriler ışığında teorik arka plan oluşturulmuştur. Çalışma içerisinde arka plan üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde marka ve marka ile ilgili kavramlar, ikinci bölümde tüketicilerin marka tercihlerini etkileyen faktörler ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Son bölüm olan, uygulama safhasında elde edilen verilerin analiz edilerek yorumlandığı uygulama bölümünde ise Hatay ilinde yaşayan Suriyeli göçmenler üzerinde birincil veriler elde etmek üzere gerçekleştirilen anket uygulamasının detaylı analizi bulunmaktadır. Anketlerden elde edilen veriler sistemli bir şekilde düzenlenerek sonuç bölümünde yorumlanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda Hatay'da yaşayan Suriyeli göçmenlerin GSM sektöründeki marka tercihlerini etkileyen, demografik, sosyal ve psikolojik faktörler ile marka değeri unsurları ve pazarlama karması kararları ortaya koyulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, the trademark concept that is one of the most instrumental factors in composing the relation amidst goods and services within the consumers has been addressed; primary components on brand decision throughout purchasers` trademark choices have been examined. The research has been conducted on GSM sector in which trade perception and consequences are uttermost essential and arbiter. The survey has been carried out on Syrian citizens who have had to immigrate into various territories owing to the civil war taking place in Syria in 2011 and those dwelled in Hatay. In the research scope, theoretical background has been constituted in light of the secondary data by executing detailed literature research pertinent to the topic. The background is composed of 3 divisions in the study. In the first part, brand and concepts on trademark, in the second part, dynamics affecting the consumers` brand choices have been meticulously scrutinized. In the last application chapter, where data acquired by implementation process have been analysed and explicated, in depth analysis of survey application substantiated for primary data over Syrian refugees residing in Hatay takes place. Data acquired by the surveys have been systemically arranged and interpreted in the conclusion phase. As well as demographic, social and psychological factors influencing brand choices of Syrian expatriates living in Hatay about GSM sector, brand equity components and marketing mix decisions have been put forward at the end of the conducted research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGSM operatörlerinin Hatay ilinde yaşayan Suriyeli göçmenler tarafından tercih edilme nedenlerine yönelik bir pilot araştırma
dc.title.alternativeA pilot survey toward the preferability incentives of GSM operators by Syrian refugees residing in Hatay province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmigrants
dc.subject.ytmSyrians
dc.subject.ytmGSM operators
dc.subject.ytmCustomer preferences
dc.subject.ytmHatay
dc.identifier.yokid10102710
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418272
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess