Show simple item record

dc.contributor.advisorDeneçli, Sevda
dc.contributor.authorYildirim, Hülya
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:42Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:42Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671888
dc.description.abstractSanayi Devrimi'yle birlikte seri üretime geçilmesinin ardından geçen 150 yıldan fazla sürede, dünya çapında etkin hale gelen pazar için üretim anlayışı, beraberinde tüketim olgusunu da getirmiştir. Seri üretimin ve serbest piyasa anlayışının gerek siyasal sistemler gerekse bireylerin yaşam tarzlarında belirleyici hale gelmesiyle birlikte tüketim olgusu günlük hayatın vazgeçilmez kavramlarından biri olmuştur. Özellikle son yıllarda; ticari ürünlerin sayısının ve çeşitliliğinin fazlalaşması, tüketicilerin alım gücünün artması, tüketim alışkanlıkları ve anlayışlarının değişmesi, teknolojik imkanların artması ve yaşam tarzlarının değişmesi gibi çok sayıda etken nedeniyle, üretilen mal ve hizmetlerin tüketicilere ve topluma tanıtılması önemli bir sorunsal haline gelmiştir. İşte bu noktada; tüketicinin markalara olan ilgisinin devamlılığını ifade eden marka sadakatinin önemi artmaktadır. Marka sadakatinin oluşturulmasında ise çok sayıda faktörle birlikte kendini tüketicilere benimsetmeye çalışan şirketlerin sponsorluk faaliyetleri önemli bir yer tutmaktadır. Bu araştırmada, sponsorluk faaliyetlerinin marka sadakatine etkisi ele alınacaktır.Anahtar Kelimeler: Tüketim, Marka, Marka Sadakati, Sponsorluk, Sponsorluk Türleri
dc.description.abstractDuring more than 150 years after the beginning of mass production by the Industrial Revolution, the strategy of producing for the market, which has become prevalent through the world, has brought together the concept of consumption. Consumption has become an essential part of the daily life as the mass production and the free market concept have become effective in terms of determining the political systems and the lifestyles of the individuals. Especially during the recent years, introducing the produced goods and services to consumers and to the society has become problematic, due to the increased number and diversity of commercial products, increased purchasing power, changing consumer habits and preferences, increased technological availabilities and rapidly changing lifestyles. Therefore, at that point, the brand loyalty has even become more important for the companies, in order to assure the continuity of the consumers' interest towards the brand. Here, the sponsorship activities constitute an important part among the factors, which all together contribute to the construction of the brand engagement and loyalty. In the scope of the current research, the effect of the sponsorship activities on the brand loyalty will be investigated in depth.Key words: consumption, brand, brand loyalty, sponsorship, sponsorship typesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSponsorluğun marka sadakati üzerindeki rolü
dc.title.alternativeRole on the sponsorship of brand loyalty
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-03
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSponsorship
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmConsumer loyalty
dc.identifier.yokid10120634
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid432335
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess