Show simple item record

dc.contributor.advisorAkcan, Abdullah Fatih
dc.contributor.authorPullu, Serhat Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:40Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-04-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671879
dc.description.abstractÖncelikle, kalite sisteminin içerdiği temel kalite kavramları, toplam kalite yönetimi incelenmiştir. Daha sonra toplam kalite yönetiminin önemi, uygulanma alanları, sağladığı yararlar, temel unsurları ve toplam kalite yönetimini gelişimine katkıda bulunanlara değinilmiştir. İkinci bölümde kalite güvence sistemi, ISO 9000 Kalite güvence sistemleri, toplam kalite yönetiminin temel kavramları ve toplam kalite yönetimi ve ISO 9000 standartları ilişkisinden bahsedilmiştir. Bu bölümde iç ve dış müşteri kavramlarına ayrıntılı olarak yer verilmiş ve kalite güvence sistemlerini iç ve dış müşteri memnuniyeti üzerindeki etkileri üzerinde durulmuştur. Daha sonraki bölümde, ISO 9001:2008 kalite güvence standartlarının özellikleri, getirileri ve gereklilikleri üzerinde durulmuş, maddeleri, tarihsel gelişimi ve yapılan değişiklikler incelenmiştir. Uygulama bölümünde, ISO 9001:2008 kalite belgesi alan ve almayan işletmelerde iş tatminin memnuniyetini değerlendirmek amacı ile hazırlanan ve uygulanan anket çalışmaları ve sonuçlarına yer verilmiştir. Anket çalışması SPSS istatistik programı aracılığıyla değerlendirilerek, tablolar halinde sunulmuş ve yorumlanmıştırAnahtar Kelimeler: Kalite, Toplam Kalite, Güvence, İş tatmini, ISO 9001
dc.description.abstractFirst, the basic quality concepts and total quality management of the quality system are examined. Later, the importance of total quality management, its implementation areas, its benefits, its basic elements, and those contributing to the development of total quality management have been addressed.In the second part, the relation between quality assurance system, ISO 9000 quality assurance systems, basic concepts of total quality management and total quality management and ISO 9000 standards are mentioned. In this section, the concepts of internal and external customers are given in detail and the quality assurance systems are focused on the effects on internal and external customer satisfaction.In the following section, the characteristics, the requirements and the requirements of ISO 9001: 2008 quality assurance standards are emphasized, the materials, the historical development and the changes made are examined.In the application section, survey studies and results were prepared with the aim of evaluating the satisfaction of job satisfaction in enterprises that have received ISO 9001: 2008 quality certificate or not. The questionnaire was presented and interpreted in tabular form through the SPSS statistical programKeywords: Quality, Total Quality, Assurance, Job Satisfaction, ISO 9001en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde toplam kalite yönetimi ve İSO 9001 uygulamalarında çalışanların iş tatmini
dc.title.alternativeTotal quality management in establishments and business employment of employees in ISO 9001 applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-10
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmISO 9001
dc.identifier.yokid10144726
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458544
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess