Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Serkan
dc.contributor.authorBüyükdağ, Atakan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:35Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:35Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-04-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671837
dc.description.abstractReklam stratejilerinin popüler kitaplar üzerindeki rolünü konu alan bu tez, reklam kavramı ve popüler kitap kavramını açıklığa kavuşturarak popüler kitaplar üzerine uygulanmakta olan ve henüz uygulanmaya başlanmayan reklam stratejilerini konu almaktadır. Birinci bölümde reklam kavramı açıklanmış ve gelişen teknolojinin sunduğu yeni mecralarda uygulanan reklam faaliyetlerinin önemi vurgulanmıştır. Markaların uyguladığı reklam faaliyetlerine örnekler verilmiştir.İkinci bölümünde yayıncılık sektöründe kullanılan reklam faaliyetleri açıklanmış ve internet reklamcılığının çeşitliliği vurgulanarak internet reklamcılığında kullanılan güncel tekniklere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde popüler kitap kavramı ifade edilerek derinlemesine mülakat metodu kullanılarak oluşturulan tablo çerçevesinde popüler kitaplar üzerinde uygulanan reklam stratejileri anlayışına açıklık getirilmiş ve elde edilen bulgular ışığında öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kitap, Popüler, Reklam, Yayınevi
dc.description.abstractThe subjects covered in the thesis on the role of advertisement strategies on popular books are advertesiment concept and popular book concept. The thesis demistifies the advertisement strategies which are currently being applied on the popular books and which are not yet applied.On the first part, advertisement term is explained and the importance of the new advertisement techniques brought by developing technology are emphasized. And few examples of the well known brands on some advertisement techniques are let take place.On the second part, the advertisement techniques applied on the publishing sector are explained and the variety of the internet advertisement are emphasized. The present techniques applied on intetnet advertisement are studied.On the third part, popular book term is explained and the chart formed by interview method is examined. The advertisement strategies applied on popular books are examined in the scope of chart results. Taking the results into consideration some reccomendations are given in the solution part.Keywords: Book, Popular, Advertisement, Publishing Houseen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleReklam stratejilerinin popüler kitaplar üzerindeki rolü
dc.title.alternativeThe role of advertisement strategies on popular books
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublishers
dc.subject.ytmPopular art
dc.subject.ytmAdvertisement strategies
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmPopular culture
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet advertisings
dc.subject.ytmPopular novel
dc.identifier.yokid10143178
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458559
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess