Show simple item record

dc.contributor.advisorAkcan, Abdullah Fatih
dc.contributor.authorBakircan, Huzeyfe Bilal
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:34Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:34Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-04-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671833
dc.description.abstractBu tez çalışmasında; Nepotizmin iş gören motivasyonuna etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışanlara kendi işletmelerindeki nepotizmi algılama ve kendilerinin motivasyon düzeylerinin ölçme ile ilgili beş seçenekli Likert tipi ölçek kullanılarak anket düzenlenmiştir. Anket 170 çalışan üzerinde uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS 23.0 programından faydalanılarak analiz edilmiştir.Çalışmada, nepotizmin iş görenlerin motivasyonları üzerindeki etkileri faktör, korelasyon, regresyon, Anova ve T- testi analizlerine göre incelenmiş olup, çalışanların demografik özelliklerine de değinilmiştir. Tüm bu analizler sonucunda işletmede ki nepotizm uygulamalarının iş gören tarafından algılanması ve motivasyonları üzerindeki etkileri karşılaştırılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda; nepotizmin iş gören motivasyonu üzerine etkileri olduğu gözlemlenmiştir. Nepotizm ile motivasyon arasında ters orantılı bir ilişkinin var olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Nepotizm, ĠĢ Gören, ÇalıĢan, Kayırmacılık, Motivasyon
dc.description.abstractNepotism has been tried to determine the effects on the motivation to working. To this end, the working, were surveyed using five alternative Likert type scales related to the detection of nepotism in their own businesses and the measurement of their motivation levels. The survey was conducted on 170 employees. Survey results were analyzed using SPSS 23.0 program.In the study, the effects on the workers motivations of nepotism were examined according to factor, correlation, regression, ANOVA and T-test analyzes, and the demographic characteristics of the employees were also mentioned. As a result of all these analyzes the effects of the nepotism practices on the perception and motivation of the company are compared. As a result of the study; Nepotism has been observed to have effects on the motivation to work. There is an inverse proportional relationship between nepotism and motivation.Keywords: Nepotism, Working, Worker, Favoritism, Motivationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleNepotizmin iş gören motivasyonuna etkisi
dc.title.alternativeThe effects of nepotism on worker motivation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-10
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmNepotism
dc.subject.ytmFavoritism
dc.identifier.yokid10144270
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458545
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess