Anne babası ayrı olan ergenlerin yaşam kalitesinin bazı değişkenler açısından incelenmesi(Bağcılar ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Altıntaş, Ersin | |
dc.contributor.author | Demir, Haydar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:16:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:16:30Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671797 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul Bağcılar ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel liselerde okuyan anne babaları ayrı olan öğrencilerin yaşam kalitesinin cinsiyet, yaş, annenin öğrenim durumu, babanın öğrenim durumu, ekonomik durum, okunan okul türü, sınıf düzeyi değişkenlerine göre değişip değişmediğini saptayarak bu değişkenler arasında ilişki olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu`, `Çocuklar için Yaşam Kalitesi Ölçeği` (Ergen Değerlendirme Formu 13-18 yaş) kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Anne-babası ayrı olan ergenlerin yaşam kalitesinin bazı değişkenler açısından incelenmesinde ölçeklerden alınan puanların aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri incelenmiştir. Araştırmaya katılan bireylerin sosyo demografik özellikleri bakımından farklılık gösterip göstermediğini test etmek için normal dağılan verilerde `one-way Anova` testi kullanılmıştır. Örneklemi oluşturan bireylerin Sosyo demografik özelliklerinin belirlenmesi için `Frekans analizi` ve ölçeğin alt boyutları ile karşılaştırmak için `Varyans` analizi yapılmıştır. Yapılan analiz sonuçları; p=.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar şöyledir: Anne babası ayrı olan ergenlerin yaşam kalitesine ilişkin algıları tüm boyutların ortalaması; Yaş değişkeni, Sınıf değişkeni, Okul türü değişkeni göre tüm boyutlarda anlamlı fark olduğu saptanmıştır. Anne babası ayrı olan ergenlerin yaşam kalitesine ilişkin algıları tüm boyutların ortalaması; annenin eğitim durumu, Babanın eğitim durumu ve velayet sahibinin geliri değişkenine göre incelendiğinde, tüm boyutlarda anlamlı fark olduğu saptanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre anne babası ayrı olan ergenlerin yaşam kalitesi ile kişisel bilgileri bazı değişkenlere göre arasındaki ilişki, pozitif ve anlamlı düzeyde bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Ergenlik, Yaşam kalitesi, Boşanma | |
dc.description.abstract | This research, in the academic year 2015-2016 İstanbul-Bagcılar district, aims by determining whether the quality of life of students ,with separate parents and studying public and private schools of Ministry of National Education ,changes according to some variables such as gender, age, mother's education, father's education, economic status, school type, grade level and to identify if there are relationships between these variables.In research as a data collection tool `personal information form`, `quality of life scale for children (assessment of the adolescent form (13-18 years) are used.The obtained datas are analyzed in SPSS program.Arithmetic average and standard deviation values of the scores on the scales are investigated in the research about the quality of life of adolescents with separate parents in terms of some variables.'one-way Anova' test is used in normally distributed data to test whether the individuals involved in the research show any difference in terms of socio demographic way. For the determination of the socio-demographic characteristics of the individuals that comprise the sample, the `frequency analysis` and to compare with the sub-dimensions of the scale the analysis of 'variance' are done.The results of this analysis are evaluated p=.05 significance level .The results are as follows: the average of all dimensions about the perceptions of adolescents with separate parents about the quality of life; age variable, class variable, school type variable, it is revealed that the difference is significant in all dimensions. The average of all dimensions about the perceptions of adolescents with separate parents about the quality of life; mother's education, father's education and the income of the parent who have parental right ,when all variables are examined , it is revealed that the difference is significant in all dimensions. According to the results, the relationship between the quality of life and the personal informations of the adolescents with separated parents is found positive and meaningful.Key Words: Puberty, life quality, divorce | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Anne babası ayrı olan ergenlerin yaşam kalitesinin bazı değişkenler açısından incelenmesi(Bağcılar ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | The research about the quality of life of adolescents with separate parents in terms of some variables (Bağcılar district sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Quality of life | |
dc.subject.ytm | Family problems | |
dc.subject.ytm | Family structure | |
dc.subject.ytm | Divorce | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Divorced families | |
dc.subject.ytm | Maternal deprivation | |
dc.subject.ytm | Paternal deprivation | |
dc.identifier.yokid | 10144272 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 458553 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Psikoloji Bilim Dalı |