Show simple item record

dc.contributor.advisorPardo, İsak
dc.contributor.authorŞahin, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:29Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:29Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671786
dc.description.abstractİstanbul'un Avrupa yakasında lisede okuyan öğrencilerin kimlik oluşumları sürecine kitle iletişim araçlarından televizyonun etkisini belirlemek bu araştırmanın problemini oluşturmaktadır. Çalışmadaki asıl amaç en çok izlenen programların gençlerin kimlik oluşumu sürecindeki etkilerini saptamaktır. Bunun yanında öğrencilerin arkadaşlık ilişkileri, aile ilişkileri, okul ve öğretmen ilişkilerinin de kimlik oluşumu üzerine etkileri değerlendirilmeye çalışılmaktadır. Çalışmada gözlem ve tarama yönteminin yanında anket çalışması da uygulanmıştır. Çalışma evrenini 2015-2016 yılında İstanbul'da okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Anket çalışması değişik sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik özellikler taşıyabileceği düşünülen üç farklı lise türünde okuyan 600 öğrenciye uygulanmıştır.Anket çalışmasının sonucunda elde edilen veriler okul, sınıf, cinsiyet, aile yapısı gibi bağımsız değişkenler doğrultusunda SPSS 12.0 kullanılarak tablo haline dönüştürülmüştür. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.5 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda;1. Televizyon programları ergenlerin kimlik oluşumu sürecini etkilemektedir.2. Öğrenciler boş zamanlarında en çok televizyon izlemektedirler.3. Öğrenciler televizyonu daha çok eğlenme amaçlı kullanmaktadırlar.4. Öğrenciler en az haftada birkaç gün televizyon izlemektedirler.5. Öğrenciler televizyonda program türü olarak en çok dizileri izlemektedirler.6. Öğrenciler televizyonda en çok izledikleri programları oyunculardan dolayı İzlemektedirler.7. Öğrenciler televizyonda izledikleri programların karakterlerinin yerinde olmak istemektedirler.8. Öğrenciler televizyonda değişik nitelikteki diziler arasında en çok şiddet içerikli diziler izlemektedirler.9. Öğrenciler kimliklerini oluşturma süreçlerinde dini programlardan etkilenmektedirler.Araştırma sonunda, ortaya çıkan sorunlara dayalı olarak araştırmacı tarafından ortaya konulan önerilere yer verilmektedir.
dc.description.abstractThis research care about the effect of the relevision as a mass media device on high school students educated in İstanbul.Real aim of this study is to determine effect of the most watched tv programs on young people identity process.In addition to this, the effect of relations with friends, school, family have been tried to be appraised. Study universe consists of students educated in İstanbul between 2015-2016. Questionnaire have been applied on 600 student from various social –cultural and social-economic environment.The data obtained at the end of the questionnaire have been converted to table in direction of independent vairables like school, class, sex, family structure using SPSS 12.0. As a result of the research;1. Television programs effect adolescent identity process.2. Students mostly watch television on their spare time.3. Students mostly use television as an amusement.4. Students watch television at least a few days in a week.5. Students mostly watch television series as a program.6. Students mostly watch television series due to adress.7. Students want to be the actress of television programs.8. Students mostly watch violent content television series.9. Students in identity process also effected by religious television programs.At the end of this research, researcher has given advises based on the problems revealed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleVisual media instruments and behavioral relation: An analysis of sequence characters and human behavior
dc.title.alternativeGörsel medya enstrümanları ve davranış ilişkisi: Dizi karakterleri ve insan davranışı üzerine bir analiz
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVisual communication
dc.subject.ytmVisual tools
dc.subject.ytmBehavior
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmIdentity construction
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmTelevision programs
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmVisual-auditory media
dc.identifier.yokid10146530
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid459529
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess