Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiçek, Mehmet
dc.contributor.authorAkgöz, Kemal
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:28Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:28Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-03-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671784
dc.description.abstractBarınma ihtiyacı insanlık tarihi boyunca temel ihtiyaçlar hiyerarşisinin başat olgularından birisi olmuştur. Kapitalizmin hızlı bir şekilde dönüşüm sağladığı son yüzyıla değin konut sektörü insanların barınma ihtiyaçlarını giderebilmesi ölçütü ile ele alınmış, fakat bu süreç ile birlikte lüksün göstergelerinden birisi haline gelmiştir. İşletmeler hızlı dönüşümün olduğu konut sektöründe değişime ayak uydurabildikleri sürece rekabet ortamında varlıklarını devam ettirebilmektedirler. Bu eksende müşteri odaklılık konut yönetiminin olmazsa olmaz ana belirleyeni konumundadır. İnovasyonun bu bağlamda, işletmelerin başarılarında anahtar faktör olarak rol oynamakta olduğu ifade edilebilir. Çalışmada İşletmelerin Yenilik Yönetimi alanındaki etkinlikleri ve bunların Konut Projeleri üzerinde oluşturmuş olduğu etkiler incelenmiştir. İstanbul ili örneğinde yapılan anket çalışması, çalışmanın uygulama kısmını oluşturmaktadır. Çalışmada 4 farklı hipoteze yer verilmiş ve bunların doğrulukları gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Konut, Proje, Yenilik
dc.description.abstractHorbouring need has become one of the main matters of basic need hierarchies through the human history. Despite the fact that housing sector has been tackled to dissolve the harbouring needs away till the last century in which Capitalism has provided a recycling in a fast way, it has become one of the indicators of luxury with this process. As long as operations are be able to keep pace with changes in the housing sector, where rapid transformation is possible, they can maintain their presence in a competitive environment. In this axis, being customer focality is in the position of indispensable main determinerof housing management. In this context, innovation can a key factor in the success of operations. In the study, the activities in Innovation Management Area of operations and the affects of these on housing Project were analysed. The questionnaire study in the example of İstanbul City form the implementation of the study. There are four different hypothesis in it and the trueness of these were observed.Keywords: Building, Project, Innovationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde yenilik yönetimi değerlendirmesi ve bunların konut projeleri üzerindeki uygulaması
dc.title.alternativeInnovation management evaluation in business and application of these on buildings
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-30
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHousing projects
dc.subject.ytmHousing sector
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.identifier.yokid10144195
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458554
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess