Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Selçuk
dc.contributor.authorÖzer, Ali Riza
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:27Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:27Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671772
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmenlerde sosyal kaygı düzeyi ve iletişim becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada Eskişehir ilinde görev yapan öğretmenlerden veri toplanmıştır. Araştırmaya 188 öğretmen (107 kadın, 81 erkek) gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; iletişim becerileri ölçeği, sosyal kaygı ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada tanımlayıcı istatistikler, varyans, korelasyon, regresyon analizleri kullanılarak bulgular elde edilmiştir.Araştırmada öğretmenlerin iletişim becerileri ve sosyal kaygı düzeyleri arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir. İletişim becerileri fazla olan öğretmenlerde sosyal kaygı düzeylerinin daha düşük çıktığı ve sosyal kaygı ile iletişim becerileri arasında olumsuz yönde düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, İletişim Becerileri, Sosyal Kaygı
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the level of social anxiety and communication skills in terms of some variables in the teachers. Data were collected from the teachers in Eskişehir. 188 teachers ( 107 women, 81 man) participated voluntarily in the research. As data collection tool; Communication Skills Scale, Social Anxiety Scale were used. Descriptive statistics, anova, correlation, regression analysis were used in the study.There was a significant correlation between teachers' communication skills and social anxiety levels. Teachers with more communication skills show lower levels of social anxiety and lower distributions on the negative side.Keywords: Teacher, Communication Skills, Social Anxietyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖğretmenlerde sosyal kaygı düzeyi ve iletişim becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe level of social anxiety in teachers and analysis of communication skills in would examined terms of some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial anxiety
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmAnxiety
dc.identifier.yokid10143260
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458550
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess