Öğretmenlerde sosyal kaygı düzeyi ve iletişim becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Aslan, Selçuk | |
dc.contributor.author | Özer, Ali Riza | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:16:27Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:16:27Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671772 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı öğretmenlerde sosyal kaygı düzeyi ve iletişim becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada Eskişehir ilinde görev yapan öğretmenlerden veri toplanmıştır. Araştırmaya 188 öğretmen (107 kadın, 81 erkek) gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; iletişim becerileri ölçeği, sosyal kaygı ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada tanımlayıcı istatistikler, varyans, korelasyon, regresyon analizleri kullanılarak bulgular elde edilmiştir.Araştırmada öğretmenlerin iletişim becerileri ve sosyal kaygı düzeyleri arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir. İletişim becerileri fazla olan öğretmenlerde sosyal kaygı düzeylerinin daha düşük çıktığı ve sosyal kaygı ile iletişim becerileri arasında olumsuz yönde düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, İletişim Becerileri, Sosyal Kaygı | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to examine the level of social anxiety and communication skills in terms of some variables in the teachers. Data were collected from the teachers in Eskişehir. 188 teachers ( 107 women, 81 man) participated voluntarily in the research. As data collection tool; Communication Skills Scale, Social Anxiety Scale were used. Descriptive statistics, anova, correlation, regression analysis were used in the study.There was a significant correlation between teachers' communication skills and social anxiety levels. Teachers with more communication skills show lower levels of social anxiety and lower distributions on the negative side.Keywords: Teacher, Communication Skills, Social Anxiety | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Öğretmenlerde sosyal kaygı düzeyi ve iletişim becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The level of social anxiety in teachers and analysis of communication skills in would examined terms of some variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social anxiety | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Anxiety level | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.identifier.yokid | 10143260 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 458550 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Psikoloji Bilim Dalı |