Show simple item record

dc.contributor.advisorKutlu, Ahmet Can
dc.contributor.authorCiliz, Suat
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:24Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:24Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671750
dc.description.abstractBilim ve teknolojideki hızlı gelişime paralel bir şekilde dünya hızlı bir şekilde globalleşme sürecine girmiş, bunun sonucunda rekabet artmıştır. Kurumun devamlılığını sağlayabilmek için verimliliğini üst seviyede tutması ve çalışanların kurumdan ayrılmamaları gerekmektedir. Kurumun gücü çalışanın kuruma bağlılığı ile orantılıdır. Bu nedenle kurum, çalışanın kurumdan ayrılmasını önlemek için çalışan motivasyonunu sağlamalıdır. Kurumsal aidiyet ve motivasyon kavramları literatürde sıklıkla araştırılan ve üzerinde durulan konulardandır. Bu bağlamda incelenen araştırmalar sonucu kurumsal aidiyet ve motivasyonun birbirinden ayrılmaz iki kavram olduğu ortaya konulmakta, ikisinin de birbirini etkilediği görülmektedir. Bu bakımdan yöneticilerin kurumsal aidiyet ve motivasyon konularını önemsemeleri, araştırmaların öne sürdüğü teorileri günümüz şartlarına uygun bir şekilde, çalışanların beklentilerini bilerek, yönetim ve motivasyon konusunda akılcı ve modern bakış açısı geliştirmeleri, kurum başarı ve verimi bakımından önem taşımaktadır. Bu çalışmada kamu kurumlarında çalışanların kurumsal aidiyet ve motivasyonları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve çalışanların demografik özelliklerine göre kurumsal bağlılık ve motivasyonları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırmada İSKİ Kadıköy Şube Müdürlüğünde çalışan 136 kişiye anket dağıtılmış, 135 katılımcı geri dönmüş, 5 anket geçersiz sayılmış ve 130 anket değerlendirilmiştir. Yapılan t - testi ile kurumsal aidiyet ve motivasyon durumlarının yaş, eğitim durumu, gelir durumu, görevde çalışma süresi, kurumda çalışma süresi değişkenleri ile olan ilişkileri incelenmiş, genel olarak kurumsal aidiyet ile değişkenler arasında olan ilişki ile bu değişkenler arasında yüksek seviyede bir ilişkiye ulaşılırken, motivasyon ile bu değişkenler arasında da yüksek seviyede bir ilişkiye rastlanılmaktadır.
dc.description.abstractIn parallel with the rapid development in science and technology, the world has entered into the globalization process rapidly, resulting in increased competition. In order to ensure the sustainability of the institutions, it is necessary to keep the productivity at the upper level and the employees should not leave the institution. The power of the organization is proportional to the commitment of the employee to the organization. For this reason, the institution should provide employee motivation to prevent the employee from leaving the institution. Corporate loyalty and motivation concepts are frequently searched and discussed in the literature. Studies investigated in this context reveal that the end result of institutional belonging and motivation are two inseparable concepts, and they both seem to affect each other. In this respect, the importance of managers in terms of institutional belonging and motivation, the theories put forward by the researches, in accordance with today's conditions, knowing the expectations of employees and developing a rational and modern perspective about management and motivation have importance in terms of success and efficiency of the institution. In this study, it is aimed to determine the relationship between the corporate loyalty and motivation of the employees and to determine whether there is a statistically significant difference between the institutional commitment and motivation according to the demographic characteristics of the employees. In this research, 136 people working in İSKİ Kadıköy Branch Directorate were distributed, 135 participants were returned, 5 questionnaires were invalid and 130 questionnaires were evaluated. With the t - test, the corporate loyalty and motivational status were examined with variables such as age, educational status, income status, duration of employment and duration of work in institution. As a result, it is found that there is a high level of relationship between corporate loyalty and the variables and also high level of relationship is reached between the motivation and the variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKamu kurumlarında çalışan personelin kurumsal aidiyet ve motivasyon düzeylerinin incelenmesi: İSKİ örneği
dc.title.alternativeThe Investigatıon Of Corporate Loyalty And Motivation Level Of The Staff Working In Public Sector: A Case Of İSKİ
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-23
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic personnel
dc.subject.ytmBelonging
dc.subject.ytmOrganizational belonging
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmIstanbul Water and Sewerage Administration
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmIstanbul Metropolitan Municipality
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.identifier.yokid10168206
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481350
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess