İstanbul ili, tarihi yarımada ve yakın çevresinin mevcut otopark envanteri ve araç park etme sorununa ait çözüm stratejileri
dc.contributor.advisor | Ak, Gökhan | |
dc.contributor.author | Kan, Hamdullah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:16:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:16:24Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671744 | |
dc.description.abstract | Gelişmesini henüz tamamlamış ülkelerde, özellikle araç sahipliğinin belirli bir düzeyin üzerine çıkmamış olması ve ülke kalkınma modeli içerisinde otomotiv endüstrisinin hem üretim hem de satışlar noktasında teşvik edilmesi, araç sahipliğini her geçen gün arttırmaktadır. Araç sahipliğinin, gelişmişliğin bir ölçütü olarak değerlendirildiği bu ülkelerde, araç kullanımındaki artış ve buna bağlı olarak, kent içi ulaşımda sürücülerinin park yeri ihtiyacının karşılanamaması sonucu ortaya çıkan sirkülasyon zorluğu ile beraberinde getirdiği olumsuz etkiler `otopark problemi` olarak tanımlanmaktadır.İstanbul metropolünün merkezi olarak nitelendirilen Tarihi Yarımada' da (Fatih ilçesi) otopark sorununu ortaya çıkaran nedenlerin bulunması ve bu nedenlere çözüm üretilebilmesi için ilçe bütününde geniş çaplı araştırmalar yapılmıştır. Söz konusu envanter, internet ve saha verilerinden oluşmakta olup mahalle bazında değerlendirilmiştir. Sorunların saptanması ve çözümlerin önerilmesi amacıyla; arazi kullanımı, yapılaşma yoğunluğu, toplu taşıma türleri ve durakları, hane halkı gelirleri, otomobil sahipliliği oranları, trafik çekim merkezleri, yola parklanma oranı, nüfus, mevcut otopark türleri ve kapasiteleri, imar planında yer alan otopark alanları vb. veriler toplanmış ve elde edilen tüm veriler derlenerek bölgeleme yapılmıştır.Yukarıda anlatılan yöntemle belirtilen bölgeler (mahalleler) ve ilçe bütününde çözüm odaklı politikalar ile uygulama önerileri üretilecektir.Sonuç olarak; `İstanbul İli, Tarihi yarımada ve yakın çevresinin mevcut otopark envanteri ve araç park etme sorununa ait çözüm stratejileri` konulu tez çalışmasında, Tarihi Yarımada'nın yukarıda belirtilen verilerle otopark envanterinin oluşturulması ve bu veriler ışığında, otopark sorununa çözüm önerilerinin gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | In countries where development has not yet been completed, vehicle ownership is increasing day by day, especially when vehicle ownership has not exceeded a certain level and the automotive industry is promoted both at the point of production and sales within the country development model. In these countries where vehicle ownership is assessed as a criterion of development, the increase in vehicle usage and consequently the inability to meet the parking requirement of the drivers in the urban transportation is defined as the `parking problem` due to the circulation difficulty and the adverse effects caused by it.In the city of Fatih that is called historical peninsula, which is considered as the center of Istanbul metropolitan area, extensive researches have been conducted on the whole of the district in order to find out the causes of parking problems and to find solutions for these reasons. The subject consists of inventory, internet and field data and is assessed on a neighborhood basis. In order to determine the problems and suggest the solutions; Land use rates, population density, existing types of car parks and capacities, parking areas in the development plan, etc. data were collected. All obtained data were compiled and zoned.Solution-oriented policies and implementation recommendations will be produced in the regions (neighborhoods) and districts as described above.As a result; in this thesis study titled `Strategies for the solution of the existing parking inventory and parking problems of the historical peninsula and its vicinity`, it is aimed to establish the parking inventory of the Historical Peninsula and propose solutions for the parking problem with this data. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | İstanbul ili, tarihi yarımada ve yakın çevresinin mevcut otopark envanteri ve araç park etme sorununa ait çözüm stratejileri | |
dc.title.alternative | Solution strategies for parking lot inventory and vehicle parking problems in historical peninsula and the surrounding area in istanbul, | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Car park | |
dc.subject.ytm | Otopark sector | |
dc.subject.ytm | Istanbul | |
dc.subject.ytm | Tool-use | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Fatih | |
dc.subject.ytm | Traffic planning | |
dc.subject.ytm | Traffic management | |
dc.subject.ytm | Public services | |
dc.subject.ytm | Urban planning | |
dc.identifier.yokid | 10159491 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 480654 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Bilim Dalı |