Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Selçuk
dc.contributor.authorÇetin, Murat
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:23Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:23Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671735
dc.description.abstractBu araştırmada lise öğrencilerinin benlik saygısı ve sosyal kaygı düzeylerinin bazı sosyo-demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı ile benlik saygısı ve sosyal kaygı düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırmanın evrenini Giresun ilinde merkez İHL'ne devam etmekte olan öğrenciler oluşturacaktır. Bu araştırmada 150 kız, 150 erkek olmak üzere toplam 300 öğrenci üzerinde örneklem çalışması yapılacaktır. Araştırmada öğrencilere `Coopersmit Benlik Saygısı Envanteri` ve `Sosyal Kaygı Ölçeği` ile birlikte 10 soruluk sosyo-demografik bilgi formu uygulanmıştır.Araştırma sonucunda aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır.Öğrencilerin yaşlarına göre, ailelerinin ekonomik durumlarına babalarının eğitimlerine göre benlik saygısında anlamlı farklılığın olduğu tespit edilmiştir.Öğrencilerin yaşadıkları yere göre sosyal kaygılarında anlamlı farklılık olduğu, söz konusu farklılığın şehirde yaşayanlar ile köyde yaşayanlar arasında olduğu, köyde yaşayanların sosyal kaygılarının daha yüksek olduğu görülmüştür.Benlik saygısı ile sosyal kaygı arasında olumsuz anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Benlik saygısı arttıkça sosyal kaygı azalmaktadır. Öğrencilerde sosyal kaygı arttıkça benlik saygısı azalmaktadır.
dc.description.abstractIn this research, whether self-esteem and social anxiety levels of high school students differentiate or not with respect to some socio-demographic variables and the relationship between self-esteem and social anxiety levels have been studied.The universe of this study is students who study at the Giresun Religious High School in Giresun province. This study was conducted on sample group which are 300 students,150 female and 150 male. In this study, Coopersmith Self Esteem Inventory` and `Social Anxiety Scale` together with a 10 questions socio-demographic information form were implemented on students.As results of the study the following conclusions are found.It is determined that there is a significant difference between students' self-esteems depending on their ages, their families' economic conditions and their fathers' educational backgrounds.It has been observed that there's a negative meaningful relationship between self- esteem and social-anxiety. As self-esteem increases, social anxiety decreases. As social anxiety levels of students increase, their self-esteem levels decrease.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin benlik saygısı ve sosyal kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of self -esteem and level of social anxiety of high school students by some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial anxiety
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.identifier.yokid10162680
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480666
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess