Show simple item record

dc.contributor.advisorKutlu, Ahmet Can
dc.contributor.authorYildiz, Selçuk
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:21Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:21Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671717
dc.description.abstractYoğun bir rekabet ortamının olduğu günümüzde, yöneticiler ve işletmeler, iletişim kavramına önem vermek durumunda kalmaktadır. Çünkü, işletmenin hedeflerine ulaşabilmesi ve yönetim işlevinin doğru ve istenen şekilde uygulanması, düzenli işleyen etkili bir iletişim sistemi ile mümkündür. Özellikle idareciler, kurumlarının ve bireysel amaçlarına kolay olarak ulaşabilmeleri, rekabet ortamında devamlılık ve verimliliklerini artırmak amacıyla iletişim ve motivasyona daha çok önem vermek durumundadırlar. Bu çalışmada kamu kurumlarında iletişim becerilerinin çalışan motivasyonuna olan etkilerini, yöneticilerin iletişim düzeyinin nasıl algılandığı ve çalışanların işyerindeki motivasyon seviyesinin ölçülmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini anketin yapıldığı Ocak - Haziran 2017 tarihleri arasında İSKİ Kadıköy Şube Müdürlüğü'nde çalışan 136 çalışan oluşturmaktadır. Bu araştırmada İSKİ Kadıköy Şube Müdürlüğü'nde çalışan 130 kişiye anket dağıtılmış, 112 kişi ankete katılmıştır. Elde edilen 112 anket içinden 8 anketin yanlış doldurulmasından dolayı geçersiz sayılmış, 104 anket değerlendirilmiştir. Yapılan t - testi sonucu yönetim - iletişim ile motivasyon durumlarının yaş, eğitim durumu, gelir durumu, görevde çalışma süresi, kurumda çalışma süresi değişkenleri ile olan ilişkileri incelenmiş, genel olarak yönetim - iletişim arasında olan ilişki ile bu değişkenler arasında orta seviyede bir ilişkiye ulaşılırken, motivasyon ile bu değişkenler arasında yüksek seviyede bir ilişkiye rastlanılmaktadır.
dc.description.abstractIn today's highly competitive environment, managers and businesses have to pay attention to the concept of communication. Because it is possible to achieve the objectives of the operator and to implement the management function correctly and in the desired manner, with a healthy communication system that operates regularly. In particular, managers should pay more attention to communication and motivation in order to increase their continuity and productivity in the competitive environment so that they can easily reach their businesses and their individual goals. In this study, it is aimed to measure the effects of communication skills in public institutions on employee motivation, how the level of communication of managers is perceived and the level of motivation of employees in the workplace.The universe of the research consists of 136 employees working in İSKİ Kadıköy Branch Office between January and June 2017 when the questionnaire was made. In this study, 130 questionnaires were distributed to the workers in ISKI Kadıköy Branch Directorate and 112 people participated in the survey. 8 questionnaires were invalid due to incorrect filling and 104 questionnaires were evaluated. The relationship between communication and motivational situations with variables such as age, educational status, income status, working time in the duty, working time in the institution variables were examined. According to the results of the t - test, it is reached in general that there is a high level of relationship between motivation and these variables, while there is a mid level relationship between the relationship between management and communication and these variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKamu kurumlarında iletişim becerileri ve çalışan motivasyonuna ilişkin bir araştırma: İSKİ örneği
dc.title.alternativeA research related on communication skills and employee motivation in public institutions: A case study of İSKİ
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-23
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmIstanbul Water and Sewerage Administration
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmIstanbul Metropolitan Municipality
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.identifier.yokid10168209
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481349
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess