Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Ali
dc.contributor.authorBozdağ, Sezgin
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:17Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:17Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-08-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671686
dc.description.abstractİşletmeler, öncelikle faaliyetlerini yerine getirebilmek için insanların bir araya gelerek ortak bir noktada buluştuğu sistemlerdir. İşletmelerin ayakta kalabilmesi, başarısı ve gelişimi için iyi bir yönetime ve yöneticilere sahip olması hayati bir önem taşımaktadır. Başarılı yönetici, bir işletmeyi, çalışanlarını ve dolayısıyla müşterilerini tatmin ederek performansı yükseltmektedir. Bir işletmenin en öncelikli amaçlarından biri insan unsurunu iyi tanıyarak başarılı çalışanları bünyesinde bulundurmak için doğru yönetimi uygulamaktır. Bu nedenle yönetim ve yöneticiler, işletmelerin en hayati organlarıdır. Çalışan unsurunun ön plana çıktığı günümüz küresel koşullarında yöneticilerin davranış ve tutumları, işletmeleri başarıya yada başarısızlığa götürecek etkenlerin başında gelmektedir. Farklı disiplinlerce sıkça araştırılan bir konu olan çalışan bağlılığı ise yine işletmenin yapısı ve yönetimini yakından ilgilendiren konuların başında gelmektedir. Çalıştığı kuruma bağlı olan bireylerin daha başarılı, doyumlu ve işletme çıkarları için hareket ettiği bilinmektedir.Dolayısıyla bu çalışmada işletme yöneticilerinin davranış ve tutumlarına ışık tutularak, çalışan bağlılığına etkileri incelenmektedir. Yönetici tutum ve davranışları ile örgütsel bağlılık ilişkisi, ilgili yazın taraması ile açıklanmaktadır. Son olarak çalışmada, ilgili örneklem grubuna bir anket uygulaması yapılarak konuya dair cevaplar aranmaktadır.
dc.description.abstractEnterprises are the system where people come together and meet in common to fulfil their priority activities. It is undoubtedly crucial for enterprises to have good management and managers in order to stand, succeed and develop. A successful manager increases performance by satisfying his/her enterprise, employees and so his/her customers.One of the most important goals of an enterprise is to implement the right management skills in order to possess the successful employees by knowing the human element well. For this reason, management and managers are the most vital organs of enterprises. In the present global conditions where employee element rises to prominence, the behaviours and attitudes of mangers are one of the leading factors that will lead an enterprise to success or failure. Employee commitment, which is a subject constantly researched by different disciplines, is also one of the topics that closely related to the structure and management of the enterprises. It is a well-know fact that individuals, who commit themselves to their enterprises, are more successful, satisfied and act according to their enterprises interests.Therefore, in this study, the effects on employee commitment are examined by shedding light on the behaviours and attitudes of the managers. The relationship between manager attitudes and behaviours and organizational commitment is explained by the related review of literature. Finally, in the study, a questionnaire is applied to the relevant sample group and answers are searched for the topic.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYönetici davranış ve tutumlarının çalışan bağlılığı üzerine etkisinin araştırılması: Bir işletme uygulaması
dc.title.alternativeInvestigating the effect of managerial behaviours and attitudes on employee commitment: A business practice
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-07
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmManagerial style
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.identifier.yokid10160016
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480655
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess