Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Selçuk
dc.contributor.authorÇamurlu, Arif
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:12Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:12Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2021-03-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671646
dc.description.abstractBu çalışmada ortaokul 8.sınıf öğrencilerinde algılanan aile desteği, iyilik hali ve sınava ilişkin tutumları ile TEOG başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bu değişkenler aralarındaki ilişkilerin yapısal eşitlik modeli ile sınanması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul'un Esenyurt ilçesinde eğitim öğretimine devam eden 13-15 yaş aralığındaki ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, 155'i erkek 163'ü kadın, 318 kişiden oluşmaktadır ve bunlar tesadüfî küme örnekleme yöntemiyle seçilmişlerdir. Veri toplama aracı olarak bu araştırmada, `Algılanan Aile Desteği Ölçeği` (PSS-Fa, Perceived Social Support From Family Scale), `Sınav Tutumu Envanteri` ve `Beş Faktörlü İyilik Hali Ölçeği Ergen Formu` (Five Factor Wellness Invertory-Teen Version) kullanılmıştır. Ayrıca `kişisel bilgi formu` da katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek amacıyla kullanılmıştır. Araştırmada, iyilik hali ve sınav kaygısı (tutumu) ve algılanan aile desteği ile TEOG başarısı arasında anlamlı ve olumlu bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular iyilik hali, sınav kaygısı (tutumu) ve algılanan aile desteği arttıkça TEOG başarısının arttığını göstermiştir. Araştırmanın sonuçları, ilgili literatür doğrultusunda tartışılmış, önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to examine the relationship between perceived family support, well-being and well-being attitudes and TEOG success in 8th grade students of middle school and to test the relations between these variables with structural equality model. The study group of the research is composed of middle school students aged 13-15 years who continue their education education in the province of Esenyurt in Istanbul. The study group of the study consisted of a total of 318 individuals, 163 of whom were women and 155 of whom were selected by chance cluster sampling method. In this research, Perceived Social Support From Family Scale (PSS-FA), Test Attitude Inventory and Five Factor Wellness Invertory-Teen Version were used as data collection tools. In addition, a personal information form was used to determine the demographic characteristics of the participants.In the research, it was found that there was a positive and significant relationship between the status of wellness and test anxiety (perception) and perceived family support and TEOG success. The findings showed that as the findings of well-being, test anxiety and perceived family support increased, TEOG success increased. The results of the research were discussed in the light of the relevant literature and the recommendations were included.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaokul sekizinci sınıf öğrencilerinde algılanan aile desteği, iyilik hali ve sınava ilişkin tutumları ile TEOG başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the relationship between perceived family support, well-being status and attitudes towards the test and TEOG success i̇n 8th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-02
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmWell-being
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTransition From Basic Education To Secondary Education
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSocial support
dc.identifier.yokid10182635
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490919
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess