Show simple item record

dc.contributor.advisorPardo, İsak
dc.contributor.authorSayişman, Sinem
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:11Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:11Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671642
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ön ergenlerin olumlu ve olumsuz mükemmeliyetçilik düzeyleri ile iç ve dış özgüvenleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma 2016-2017 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı İstanbul ilinde bulunan iki farklı ortaokulda öğrenim gören 162‟si kız, 142‟si erkek toplam 304 öğrenciye uygulanan anketler sonucu yürütülmüştür.Araştırmada ölçme araçları olarak demografik bilgiler için ` Kişisel Bilgi Formu,` mükemmeliyetçilik düzeylerini belirlemek amacıyla Kırdök (2004) tarafından geliştirilen `Olumlu Olumsuz Mükemmeliyetçilik Ölçeği ve öğrencilerin özgüven düzeylerini belirlemek amacıyla Akın (2007) tarafından geliştirilen `özgüven Ölçeği` kullanılmıştır. Toplanan veriler; SPSS 23 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Değişkenler arasında normal dağılımın olup olmadığını anlamak için Kolmogorov-Smirnov Testi ile analiz edilmiştir. Değişkenlerde Normal dağılım sağlanmadığı için Mann Whitney U ve Kruskal Wallis Testleri uygulanmıştır.Araştırma sonucunda, yapılan veri analizlerinden elde edilen bulgulara göre olumlu mükemmeliyetçilik ile olumsuz mükemmeliyetçilik arasında pozitif yönde bir ilişki vardır. Olumlu mükemmeliyetçilik ile iç özgüven ve dış özgüven arasında pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. Olumsuz mükemmeliyetçilik ile iç ve dış özgüven arasında negatif yönde bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Aynı zamanda iç özgüven ile dış özgüven arasında pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. Demografik değişkenlerden elde edilen verilerde: cinsiyet, algılanan ebeveyn tutumlarında mükemmeliyetçilik düzeyleri ve özgüven düzeylerinde bir farklılık bulunmamıştır. Diğer değişkenlerden elde edilen verilerde ise olumsuz mükemmeliyetçiliğin kardeş sayısına göre farklılaştığı, olumlu mükemmeliyetçiliğin baba eğitim düzeyine göre farklılaştığı ve öğrencilerin özgüvenlerinin algıladıkları rekabetçi tutumlara göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular ilgili literatür temelinde tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research is to analyze the reationship between the level of perfectionism and interior- exterior self- confidence of adolescents.The research has been conducted by using survey output that is applied to 2 different middle school student group with total number of 304 (162 girls,142 boys) who are resided in İstanbul and connected to the Ministry of National Education in the period of 2016-2017.In the research, as measurement instruments `Personal Information Form` for demographic knowledge, to define the level of perfectionism, `Positive and Negative Perfectionism Scale` that has been developed by Kırdök (2004) and so as to determine the level of the self- confidence of students, `Self-Confidence Scale` developed by Akın (2007), has been used. Colleted data has been analyzed by using SPSS 23 sofware. In order to comprehend whether normal distribution exist or not exist between variables, Kolmogonov- Simirnov Test has been implemented through Because normal distribution between varaibles can‟t be provided, Mann Whitney U and Kruskal Wallis H.Tests has been conducted.According to the findings that have been obtained from the data analyse process, it has been observed that there is a positive correlation between positive perfectionism and negative perfectionism. There is a positive correlation between positive perfectionism and interier-exterior self-confidence, has been observed. And the same time there is a positive correlation between interior and exterior self-confidence. According to the collected data from demographic variables,any dissimilarity hasn‟t been found at the level of perfectionism and self- confidence in the gender and perceived parents attitudes. In the collected data from the other variables ithas been resulted that negative perfectionism differentiate according to the number of sibling, positive perfectionism changes according to the education of the father and students confidence differentiates depending on the competitive attitudes that they perceive.At the and of the research, the obtained results have been discussed in the light of literature and certain suggestions have been made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile özgüvenleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeCorrelations between perfectionism level of adolescents and their self-confidence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-05
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerfectionism
dc.subject.ytmSelf confidence
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10181745
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490921
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess