Show simple item record

dc.contributor.advisorHatipoğlu, Zeynep
dc.contributor.authorDogan, Sare
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:07Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:07Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671604
dc.description.abstractBu araştırma özel sektörde çalışan bireylerin demografik özelliklerinin, işveren markası bilinirliğini ve çalışanların işyerinden memnuniyeti oranıyla işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkinin belirlenebilmesi amacıyla yapılmıştır.Ayrıca daha önceden yapılan araştırmalarda kullanılan ölçeklerden yararlanılarak anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışması SPSS 24 programı ile analiz edilerek belirlenmiştir.Anket çalışması Elde 401 özel sektör çalışanı ve taşeron personelin katılımı ile gerçekleşmiştir.Elde edilen veriler güvenilirlik,regresyon analizleri uygulanmıştır.Analiz sonuçlarına göre,cinsiyet,medeni durum,eğitim durumu,meslek,çalışma yılı,çalışma şekli,kadro durumu,aylık geliri ile hem çalışan memnuniyeti hem de işten ayrılma niyeti üzerine etkisi alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis survey was made with the aim of identification of individual's demographic features,employer brand awareness and relationship between workers satisfaction from workplace and their intention to leave.Also,survey work was made by taking advantage of the scales used in the researches that was done before.The survey work was determined by analyzing with the SPSS 24 programme.This survey work was done with the participation if 401 private sector workers and subcontractor staff.Reliability and regression analyzes were applied to the obtained analyzes.According to analysis results,the relationships between sex,marital status,educational background,job,working year,the way of work,staff status,monthly earning and both employee satisfaction and sub-dimensions of effects on intention to leave emerged.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşveren marka uygulamalarının çalışan memnuniyeti ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe impact on leaving intention and employee satisfaction of the employers branding implementation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-01
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmployer brand
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmTurnover intention
dc.subject.ytmPrivate sector
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.identifier.yokid10185919
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid493992
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess