Show simple item record

dc.contributor.advisorŞar, Ali Haydar
dc.contributor.authorYildirim Usta, Esen
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:03Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:03Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671575
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı İstanbul ili, Üsküdar ilçesi, resmi liselerde görev yapan öğretmenlerin, `Hayatın Anlam Algısı` ve `Psikolojik Dayanıklılık Düzeyi` arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca araştırmaya katılan bireylerin demografik özelliklerinin (cinsiyet, yaş, gelir durumu, medeni durum, çocuk sahibi olma durumu, inancın psikolojik dayanıklılığı arttırmada önem derecesi, inancın hayatın anlam ve amacını kavramada katkı derecesi) `Hayatın Anlam Algısı` ve `Psikolojik Dayanıklılık Düzeyi` ile olan ilişkisinin incelenmesidir. Araştırmanın evreni, 2018 yılının ocak ayında, İstanbul ili, Üsküdar ilçesinde bulunan resmi liselerde görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi İstanbul ili, Üsküdar ilçesi resmi liselerde görev yapan, tesadüfi olarak seçilen 218 kadın, 130 erkek toplam 348 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlere demografik sorular, öğretmenlerin hayatın anlamı algısını belirlemek amacıyla Cüneyd Aydın, Mevlüt Kaya, Hüseyin Peker (2012) tarafından geliştirilen `Hayatın Anlam ve Amacı Ölçeği` ile öğretmenlerin psikolojik dayanıklılık düzeylerinin belirlenmesi amacıyla Basım ve Çetin (2010) tarafından geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılan `Yetişkinler İçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği`ni kapsayan anket formu uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler Mann-Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi ve Pearson Korelasyon analizi istatistikleri kullanılarak SPSS 23 programı ile analiz edilmiştir. Liselerde görev yapan öğretmenlerin hayatın anlam algıları ve psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılan araştırma sonucunda; hayatın anlamı algısı ile psikolojik dayanıklılık arasında anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada kullanılan her iki ölçeğin de kendi alt boyutları ile kendi içinde anlamlı, diğer ölçek ve ölçek alt boyutları ile de karşılıklı olarak anlamlı ilişkilerin olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to examine the relationship between `Perception of Meaning of Life` and `Level of Psychological Resilience` of the teachers working in the state high schools in Istanbul province, Uskudar county. In the study, relationship between the `Perception of Meaning of Life` and `Level of Psychological Resilience` and the demographic characteristics (sex, age, income status, marital status, parental status of the child) was investigated. The population studied was consisted of the teachers working in the state high schools in the province of Uskudar in Istanbul in January 2018. The sample of the study consisted of randomly selected 348 teachers with 218 women and 130 men. In addition to the demographic questions, `Adult Psychological Resilience Scale`, which its validity and reliability studies were done by Basım and Çetin (2010), was used in order to determine the psychological resilience levels of teachers and `Life Meaning and Awareness Scale` developed by Cüneyd Aydın, Mevlüt Kaya and Hüseyin Peker (2012) was used in order to investigate perception of meaningful life of the teachers. The data obtained from the questionnaire were analyzed by SPSS 23 Software, conducting Mann-Whitney U Test, Kruskal Wallis Test and Pearson Correlation analysis statistics. As a result of analyses conducted to investigate the relationship between meaning perceptions and psychological resilience levels of the teachers working in high school, it has been found that there is a significant relationship between the sense of meaning of life and psychological resilience. It was concluded that both scales used in the research had meaningful relationships with their own sub-dimensions and mutually significant relationships with other scales and scale sub-dimensions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleHayatın anlam algısı ve psikolojik dayanıklılık düzeyi arasındaki ilişkinin analizi (İstanbul ili, Üsküdar ilçesi, resmi liselerde görev yapan öğretmenler örneği)
dc.title.alternativeAnalysis of relationship between perception of meaning of life and level of psychological resilience
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-01
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHardiness on psychological
dc.subject.ytmExistential anxiety
dc.subject.ytmSearch for meaning
dc.subject.ytmLogoteraphy
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmLife meaning
dc.identifier.yokid10201496
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid516615
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess