Show simple item record

dc.contributor.advisorİnci, Burcu
dc.contributor.authorBahadir, Elif Banu
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:02Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:02Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671561
dc.description.abstractDünyada küreselleşmenin tesiri ile sınırların ortadan kaybolması, artan rekabet, gelişen teknoloji ve dönüşen tüketici beklentileri pazarlama stratejilerinde ve taktiklerinde bazı değişikliklere sebep olmuştur. Bu yeniliklerden biri de Retro pazarlamadır. Retro pazarlama, geçmişteki markaları, modaları ve ürünleri yeniden canlandıran nostalji eğilimli pazarlamadır. Bu çalışmada tüketicilerin marka imajına yönelik retro pazarlama algılarını şekillendiren temel faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öncelikle kaynak taraması yapılarak teorik alt yapı oluşturulmuştur. Daha sonra araştırma için 416 kişiden anket tekniği ile veri toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; tüketicilerin, retro ürünlere karşı yüksek oranda sevgi hissettikleri, onların marka tercihlerinde retro pazarlamanın etkili olduğu ve yeni markalara kıyasla eski markalardan daha çok keyif aldıkları saptanmıştır. Ek olarak retro markaların tüketicilerin hayal kurmalarını sağladığı, çocukluk yıllarını anımsatan markaların tüketicilere mutluluk verdiğini, tüketicilerin geçmişte kullanılmış olan markaları görme isteğine ve geçmiş yıllardaki nesillerin kullanmış olduğu markaları günümüzde kullanma isteğine sahip olduklarını ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractDisappearance of borders, increase of competition, improving technology and change of consumers' expectations caused some changes on marketing strategies and tactics owing to globalization of the world. One of these changes is retro marketing. Retro marketing is a vintage based marketing that regenerates old brands, fashions, and products. In this study, we aimed to determine essential factors that shape consumers' perception of retro marketing towards brand image. In accordance with this purpose, theoretical framework was constructed by researching related literature. Furthermore, data was obtained from 416 people through questionnaires. According to the obtained results, it was determined that consumers feel high sympathy for retro products, Retro marketing is efficient in brand preference and consumers enjoy old brands more than new brands. Additionally, these are concluded that retro brands help people dream, brands that resembles them childhood give them joy, consumers have willingness to see brands that were used in the past and also consumers have willingness to use the brands those were used by old generation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRetro pazarlamanın tüketicilerin marka imajı ve marka kimliği algısına etkileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study on the effects of retro marketing on consumers brand image and brand identity perceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-30
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmRetro
dc.subject.ytmRetro marketing
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmBrabd identity
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.identifier.yokid10218217
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530902
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess