Üniversite öğrencilerin kimlik tanımı-yaşam doyumu ve bilişsel-davranışsal öz yeterlilik
dc.contributor.advisor | Şar, Ali Haydar | |
dc.contributor.author | Özger, Çetin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:15:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:15:57Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671519 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın İstanbul İli'nin Fatih ve Avcılar ilçesinde bulunan İstanbul ve Gelişim Üniversiteleri öğrencileri içinden rastgele seçilip, katılmaya gönüllü 302 öğrenci ile yürütülmüştür. Anket ölçeği 4 kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda araştırmacı tarafından araştırmanın amacı doğrultusunda literatür taraması yapılmış, araştırmacı tarafından toplanan ve cevaplayıcıların demografik özelliklerini tespit etmek amacıyla yer alan sorular ile cevaplayıcıların ebeveynleriyle; yaşam ve gelecek beklentisi hakkında toplam 16 soru cevaplayıcılara sorulmuştur.Yapılan analiz sonucunda; cinsiyetin, yaşam doyumu düzeyini, sosyal ve kolektif kimlik düzeylerini, bilişsel ve davranışsal sosyal öz-yeterlilik düzeylerini etkilemediği ortaya çıkmıştır. Yaş değişkeninin de, yaşam doyumu düzeyini, kişisel, sosyal ve kolektif kimlik düzeylerini, bilişsel ve davranışsal sosyal öz-yeterlilik düzeylerini etkilemediği kaydedilmiştir. Yapılan analiz sonucunda; babanın ve annenin eğitim durumları, yaşam doyumu düzeyini, sosyal ve kolektif kimlik, Yaşam Doyumu, Bilişsel ve Davranışsal Öz-Yeterlilik düzeylerini etkilemediği saptanmıştır. Bunun yanında Davranışsal Sosyal Öz-Yeterlilik düzeyi ile annenin eğitim durumu arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Annesi okuryazar olan cevaplayıcılar ile annesi ortaokul ve annesi lise mezunu olan cevaplayıcılar arasında sosyal öz-yeterlilik düzeyinde okuryazar lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study was carried out with randomly selected 302 students who were randomly selected from İstanbul and Gelişim University students in Fatih and Avcılar district of İstanbul. The questionnaire consists of 4 parts. In the first part, the researcher conducted a literature search for the purpose of the study, with the questions of the respondents and the parents of the respondents; A total of 16 questions about life and future expectations were asked to the respondents.As a result of the analysis; it was found that gender did not affect the level of life satisfaction, social and collective identity levels, and cognitive and behavioral social self-efficacy levels. It was also noted that the age variable did not affect the level of life satisfaction, personal, social and collective identity levels, and cognitive and behavioral social self-efficacy levels. As a result of the analysis; It was determined that the father and mother did not affect the educational status, life satisfaction level, social and collective identity, life satisfaction, cognitive and behavioral self-efficacy levels. Besides, a significant difference was found between the behavioral social self-efficacy level and the mother's education level. There was a significant difference between the respondents whose mother was literate and the mother who was mother of secondary school and mother graduated from high school. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerin kimlik tanımı-yaşam doyumu ve bilişsel-davranışsal öz yeterlilik | |
dc.title.alternative | Identity definition of university students life satisfactionand cognitive-behavioral self-efficacy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-27 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.subject.ytm | Life satisfaction | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Identity establishing | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.subject.ytm | Self-identity | |
dc.subject.ytm | Cognitive behaviours | |
dc.subject.ytm | Behavioural attitude | |
dc.identifier.yokid | 10241610 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 546774 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Psikoloji Bilim Dalı |