Show simple item record

dc.contributor.advisorŞar, Ali Haydar
dc.contributor.authorGenç, Seda
dc.date.accessioned2021-05-08T10:15:53Z
dc.date.available2021-05-08T10:15:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671483
dc.description.abstractBu araştırmada, lisedeki öğrencilerin psikolojik danışma ve rehberlik servisinden yararlanmasına ilişkin algılarının cinsiyete , okul türüne ve okuldaki sınıflara , okulda bulunan rehberlik ders saatine ,öğrencilerin ailesinin eğitim durumuna ve aile gelir durumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.Araştırmanın örneklemi,2018-2019 öğretim yılında İstanbul ilinin Maltepe ilçesindeki 4 lise eğitimi veren okullardaki 420 öğrenciden oluşmuştur.Araştırmada kullanılan ölçekler ''Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisinin Hizmetlerinden Yararlanma Etkililiği Ölçeği'' ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Liselerdeki öğrencilerin PDR servisinden hizmetlerinden yararlanmalarına ilişkin ilgi ve tutumlarının bazı değişkenlere göre anlamlı düzeyde fark gösterip göstermediğini belirlemek için veriler analiz edilmeden önce Shapiro-Wilk testi uygulanmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda verilerin normal dağılım göstermediğinden non-parametrik istatistiklerden Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular;Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin hizmetlerinden yararlanılmasına yönelik ilgi ve tutumun cinsiyete, annenin eğitim durumuna, babanın eğitim durumuna ve ailenin gelir durumuna göre incelendiğinde anlamlı düzeyde farklılık göstermediği tespit edilmiştir.Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin hizmetlerinden yararlanmasına yönelik ilgi ve tutumun eğitim alınan okul türüne ve sınıfa göre incelendiğinde anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this research effectiveness of high school counseling service was examined by the perception of students in terms of difference in gender,the type and class of school,the hour of counseling course at school,educational status of the family students and family income statue.The sample of te study was gathered in 2018-2019 academic year in İstanbul province from 420 high school students.The ultilization of Guidance and Counseling Services Effectiveness Evaluation Scale and Personel Information Form''is retrieved the data for this research.Data were analyzed Shapiro-Wilk to examine the perceived effectiveness of high school counseling service according to the independent variables of the study.When the analyses of variances are non homogenous,Kruskal-Wallis analysis from parametric statistics is used.The results of the research;When the perceived effectiveness of high school couseling service is examinede by the terms of gender,educational status of the family students and the family income statue, results do not show any significant level of differences.When the perceived effectiveness of high school couseling service is examinede by the terms of the type and class of school,results show significant level of differences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLiselerdeki psikolojik danışma ve rehberlik servisinin etkililiğinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe exami̇nati̇on effecti̇veness of hi̇gh school counseli̇ng servi̇ces by the percepti̇on of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-14
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10287265
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid576883
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess