Show simple item record

dc.contributor.advisorBayrak, Şaban
dc.contributor.authorSancak, Yusuf
dc.date.accessioned2021-05-08T10:15:18Z
dc.date.available2021-05-08T10:15:18Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671295
dc.description.abstractAraştırmamız, Mevlana'nın Mesnevisinde yer alan hikâyelerin, değer öğretimindeki rolünün belirlenmesine yöneliktir. Mesneviden seçilen hikâyelerle, sosyal bilgiler 4. sınıf programında yer alan, ?hoşgörü?, ?yardımseverlik? ve ?misafirperverlik? değerlerinin öğretimi gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması tekniği ve nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisiz (Bağımsız) örneklemler t-test kullanılarak yapılmıştır. Araştırma Kayseri'nin Kocasinan ilçesine bağlı Yunus Emre İlköğretim Okulu 4.sınıfında öğrenim gören 18 öğrenci ile sosyal bilgiler derslerinde sürdürülmüştür. Araştırmanın veri toplama sürecinde, yapılan dersler video kamera ile kayıt altına alınmıştır. Bunun yanı sıra Mesnevi'de yer alan hikâyelerden hazırlanan çalışma kâğıtları ile elde edilen dokümanlar incelenmiştir. Öğrencilerle yapılandırılmış görüşme tekniğine dayalı görüşmeler yapılmış ve ses kaydına alınmıştır. Son olarak her bir değere ilişkin olarak hazırlanan tutum ölçeklerinden elde edilen veriler SPSS 15.0 programı ile tablolar haline getirilmiştir. Araştırma sonunda ise değerlerin, cinsiyet farkı gözetmeksizin bütün öğrencilere aynı oranda öğretilebileceği görülmüştür. Mesnevi'de yer alan hikâyelerin değer öğretiminde başarılı olduğu ve öğrencilerin çoğuna hedef davranışı kazandırmada etkili olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Mevlana, Hikâyeler, Değer Öğretimi
dc.description.abstractOur research, in Rumi's Mesnevisinde stories, aimed at determining the role of teaching values.Mathnawi selected stories, social studies 4 in the curriculum of the class, `tolerance`, `benevolence` and `hospitality` values of the teaching is being carried. Research on qualitative research and quantitative research methods, patterns of action research technique unrelated (independent) samples t-test was used. The research of the town of Kocasinan of Kayseri Yunus Emre Elementary School 4 class with 18 students studying in social studies classes continued. The research process of data collection, the subjects were recorded with a video camera. In addition, the stories Mathnawi examined the documents obtained by the working papers prepared. Students were interviewed and audio recording was based on a structured interview technique. Finally, each prepared in the attitude scales to a value obtained from the data was converted into tables with the SPSS 15.0 program. The research of the values at the end, the same rate to all students regardless of gender difference was observed teachings will know. Mathnawi was successful in teaching the value of the stories, and most of the students were found to be effective in the target behavior, the correct knowledge.Keywords: social studies, Rumi, Stories, Teaching Valueen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMevlana`nın Mesnevi adlı eserinin sosyal bilgilerde değer kazanımındaki rolü (Nitel bir araştırma)
dc.title.alternativeThe role of Rumi's work which is Mesnevi's mean and to gaing value at social studies (Qualitative research)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmMathnawi
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmTolerance
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmMevlana Celaleddin-i Rumi
dc.subject.ytmQualitative research
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmHelping behavior tendency
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.identifier.yokid412188
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid290052
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess