Fetih sonrası İstanbul`un dini, sosyo/kültürel dönüşümü (1453-1511)
dc.contributor.advisor | Baş, Eyup | |
dc.contributor.author | Ece, Abdulcabbar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T08:42:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T08:42:45Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-08-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/67089 | |
dc.description.abstract | İstanbul'un fethi dünya tarihinin yanında Türk tarihi için de bir dönüm noktasıdır. Bu fetihle Osmanlı, bölgesel bir devlet olmaktan çıkmış, cihangir bir imparatorluğa dönmüştür. Fetihten sonra gerçekleşen siyasî, askerî atılımların gerisinde hukukî ve sosyo/kültürel alanlarda sağlanan başarılar da vardır. Elbette ki bu başarılar kent dokusunda yaşanan dönüşümden de beslenmiştir. Uluslararası ticaret merkezi olması çok kültürlü nüfusa sahip olma avantajını sağlamıştır. Şehir hayatında Müslimler kadar gayr-i Müslimler de etkindir. Bu dönemde İstanbul, gelişen ticaret ağı sayesinde kuzey-güney arası ticaretin en büyük antreposu olmuştur. Gelişmiş ekonomisi, artan nüfusuyla uzun süre Avrupa'nın en gözde şehri olmuştur. II. Bayezid sonrası parlak dönemin temelleri İstanbul'un fethinden sonraki altmış küsur yıl içinde atılmıştır. Halkına ferah yaşam hakkı tanıyan mimarisi vakıf kültürüyle korunmuştur. İleride kudretli ilim erbabı, devlet adamları bu dönemde ilk eğitimlerini almıştır. Yine de bu dönemde meydana gelen doğal afetler, siyasi çalkantılar şehrin değişen yapısı üzerinde ister istemez bir etkide bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | The conquest of Istanbul is a turning point for Turkish history as well as world history. With this conquest, the Ottomans emerged from being a regional state and turned into a cihangir empire. There are also successes achieved in the legal and socio/cultural fields behind the political and military developments that took place after the conquest. Of course, these achievements are nourished by the transformation that took place in the city. Being an international trade center has the advantage of having a multicultural population. Muslims as well as non-Muslims are active in urban life. In this period, Istanbul has become the biggest interchange of north-south trade thanks to its developing trade network. The developed economy has been Europe's most popular city for a long time with its increasing population. The foundations of the II. Bayezid period were laid in the sixty-odd year after the conquest of Istanbul. The architectural foundation which gives its people the right to a spacious life is protected with culture. In the future, the mighty scholars, statesmen received their first education in this period. Nevertheless, the natural disasters that took place during this period were an undesirable influence on the changing structure of the political turbulence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Fetih sonrası İstanbul`un dini, sosyo/kültürel dönüşümü (1453-1511) | |
dc.title.alternative | Religion, socio/cultural transformation of Istanbul after the conquest (1453-1511) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-09 | |
dc.contributor.department | İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Istanbul | |
dc.subject.ytm | Ottoman State | |
dc.subject.ytm | Conquest | |
dc.subject.ytm | 15. century | |
dc.subject.ytm | Social turn | |
dc.subject.ytm | Socio-cultural change | |
dc.subject.ytm | Religious structure | |
dc.subject.ytm | Socio-cultural structure | |
dc.subject.ytm | Socio-cultural situation | |
dc.identifier.yokid | 10199299 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 512630 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | İslam Tarihi Bilim Dalı |