Show simple item record

dc.contributor.advisorŞafak, Aysel
dc.contributor.authorİrez, Mert
dc.date.accessioned2020-12-04T08:42:05Z
dc.date.available2020-12-04T08:42:05Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/67041
dc.description.abstractGünümüzde kablosuz haberleşmenin uygulama alanları, farklı arayüzler sunarak genişledi. Bu uygulamalardan biri olan Akıllı Ulaşım Sistemi(ITS, güvenli haberleşme ve trafik yönetiminin geleceğinde hayati rol oynayacaktır. Özellikle kentsel bölgelerde, haberleşme yoğunluğu aşırı artar ve bu durum kullanıcılar için haberleşme ağının doygunluğa ulaşmasına neden olur. Doygun bir haberleşme ağında paketlerin çarpışma olasılığı çok artar. Paketlerin çarpışma olasılığındaki artış, işlenen veri miktarının üstel olarak azalmasına neden olur. Bu durum, IEEE 802.11 standardına ait MAC'ın en iyi bilinen problemlerindendir. Bu tezde, paketlerin çarpışma olasılığının artışı problem ile başa çıkabilmek ve işlenen veri miktarını arttırabilmek için CEA ve DEA algoritmalarını mevcut IEEE 802.11p protokolünde yer alan MAC katmanında geliştirme modeli olarak önermekteyiz.Bu tezin amacını, kısaca, doygun ağ haberleşmesinde, paket çarpışmalarını azaltmak, işlenen veri miktarını arttırmak ve paket çarpışmasını kontrol etmek için, haberleşme kanalının bir önceki durumu ve aktif olarak haberleşmekte olan kapsama alanındaki düğüm sayısı bilgilerine bağlı olarak, MAC katmanında kullanılan geri-çekilme (backoff) mekanizması üzerinde hareket halinde güncelleme yapılması olarak özetleyebiliriz.
dc.description.abstractNowadays, wireless communications have spread to many application areas by serving different interfaces. Intelligent Transportation System is one of them which will play vital role for the future of safety communication and traffic management. Especially in the urban regions the communication density increases highly which causes saturated network for the vehicles. In the saturated network the collision probability increases abruptly that leads to exponential decrement of the throughput which is the well known problem of IEEE 802.11 standard MAC. In this thesis, to overcome with this problem and to increase the throughput, we propose two enhancement models such as CEA and DEA algorithms in MAC-layer protocol which is based on IEEE802.11p standard. Basically we update the back-off mechanism on the fly according to the knowledge of the previous state of the channel and the number of the active nodes within communication range in order to reduce the packet collision, to increase the throughput and to control congestion in the saturated network.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleITS- 802.11p based vehicular communication
dc.title.alternativeITS- 802.11p tabanlı hareketli araçların haberleşmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid372911
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid266435
dc.description.pages51
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess