Show simple item record

dc.contributor.advisorKırışoğlu, Olcay
dc.contributor.authorSaraç, Mine
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:55Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:55Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2021-03-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/670107
dc.description.abstractÇağdaş Türk Resminin kimi örneklerinde zaman zaman kültürel kaynaklara atıfta bulunulan simgeler yer alır. Bu simgeler; kimi zaman geleneksel motiflerin birebir yansıması olduğu gibi, kimi zaman da bu motiflerin yeni bir yapıyı temellendirir nitelikte olması şeklinde ortaya çıkar. Sanat her dönemde kendinden önceki yapıtlardan da esinlenmiştir. Bu bağlamda kültürel köklerden etkilenen sanatçıların yapıtlarında doğa, insan yapısı, çevre kadar öteki sanat yapıtlarının da etkileri görülür. Bu etkiler kimi zaman romantik anlamda kendi köküne dönmek biçiminde, kimi zaman bir öykünme şeklinde, kimi zaman da ulusal olma kaygısı doğrultusunda ortaya çıkar. Bu çalışmada, Çağdaş Türk Resmindeki geleneksel simgelerin yapı, anlam ve biçim yönleriyle kullanılırken geleneksel yapının ne zaman taklit, ne zaman eklektik ve ne zaman yaratıcılığa destek verir şekilde ele alındığı, yine ne zaman romantik, ulusal olma ve öykünme biçiminde ortaya çıktığı irdelenmiştir. İncelemeye temel olarak dört sanatçı; Bedri Rahmi Eyüboğlu, Turgut Zaim, Adnan Turani ve Hüsamettin Koçan seçilmiştir.
dc.description.abstractIn Contemporary Turkish painting, some artists have used traditional symbols which belongs cultural resources in their art works. These symbols, have been used in different manner and the meaning. Some of them are transfered directly from traditional usage to new outcomes, some of them, really become resource of new cerative process for the artist. Art in every time, owe too much to art works created in culture then in nature. It is easy to see these effects in some artist's work. İn this countex, the effects some times come out as a romantic appock, which means to go back to the rough, routh of the artistic nation, sometimes, as a coppy of the traditional symbols, sometimes, as a return to national endeavour. İn this study, it is tried to examine the symbols when they are used either as a coppy or, as an eclectic structure and When they support the crative process of the artist. On this basis, four Turkish contemporary artist were examined,as follows:Bedri Rahmi Eyüboğlu,Turgut Zaim, Adnan Turani and Hüsamettin Koçan.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleÇağdaş Türk resmindeki geleneksel simgelerin yapı, anlam, biçim bakımından Türk resmine katkıları
dc.title.alternativeThe Contribution of symbols of contemporary Turkish drawings to Turkish illustration from the point of view of structure - meaning and from
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-26
dc.contributor.departmentResim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEyüboğlu, Bedri Rahmi
dc.subject.ytmKoçan, Hüsamettin
dc.subject.ytmNationality
dc.subject.ytmModern painting art
dc.subject.ytmTurani, Adnan
dc.subject.ytmZaim, Turgut
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmTraditional tendency
dc.subject.ytmTurkish painting art
dc.identifier.yokid72204
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72204
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess