Show simple item record

dc.contributor.advisorTopçuoğlu, Hayriye
dc.contributor.authorBalci, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:51Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:51Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/670073
dc.description.abstractTürkiye'de çocuk dergilerinin yayınlanması 19. yüzyıl ile birlikte başlamıştır. Cumhuriyet öncesinde yayınlanmış en uzun ömürlü dergi Çocuklara Mahsus Gazete'dir. Onu 166 sayılık Çocuklara Rehber dergisi izler. Bu dergi Muallim Ahmed Midhat tarafından 1897-1900 yılları arasında Selânik'de yayınlanmıştır. Dergi içerisinde şiir, tiyatro, roman, söylev, mektup, monolog, gezi, biyografi, makale türlerinde yazılar yayınlanmıştır. Bu yazılarda eğiticilik ve eğlendiricilik bir arada düşünülmüştür. En çok üzerinde durulan değerler: Devlete ve dine bağlılık, okul ve öğretmen sevgisi, aile sevgisi, çalışkanlık, yardımlaşma vb. Bilgi veren yazılarda coğrafya, hayvanlar, bitkiler, çeşitli eşyalar, sağlık, ekonomi ve günce! haberlerle ilgili konular ele alınmıştır. Dergide ayrıca ödüllü som ve bilmeceler yayınlanmıştır. Yazılar, genellikle, ilköğretim çağındaki çocukların düzeyine uygundur. Bununla birlikte, ilkokul öncesi çocuklara yönelik şiirlere ve lise düzeyindeki çocuklara yönelik yazılar da yayınlanmıştır. Kullanılan dil sadedir. Bilgiler günlük hayattan verilen örneklerle somutlaştırılmıştır. Bu tezde yukarıda verilen başlıklar, çocuk edebiyatına ve çocuğun eğitimine katkısı açısından incelenmiştir. Tez, dört ana bölümden oluşmuştur: Giriş bölümünde Türkiye'de çocuk dergiciliğinin tarihi ele alınmıştır. Birinci bölümde Çocuklara Rehber dergisinin yayınlanışı ve yazar kadrosu hakkında bilgi verilmiştir. Yazıların türlerine göre dökümü yapılmıştır. İkinci bölümde dergide hangi konuların ele alındığı üzerinde durulmuştur. Bu değerlendirmede özellikle, yazıla rın çocuk eğitimine katkısı tesbit edilmeye çalışılmıştır. Sonuç bölümünde, bilgilerin genel değerlendirmesi yapılmıştır. Dizin bölümünde, yazıların toplu dökümü verilmiştir.Anahtar Kelime: Çocuklara Rehber, eğitim, çocuk edebiyatı, çocuk dergileri, Türkçe eğitimi
dc.description.abstractPublishing of children related magazines in Turkey started in 19. century. The magazine that had been publisized for the longest time before the republic is Çocuklara Mahsus Gazete. This magazine in followed by the 166 page, Çocuklara Rehber. This magazine is published by Muallim Ahmed Midhat in Selanik around the years 1897- 1900. The content of the magazine was consisted of poem, roman, theatre, monoloque, letter, biographe, speach, excursion and article. The aims of these articles were both training and entertaining. In these articles the montly emphasized values were basically about faith in religion and the state, teacher and family love, hardworking mess, helping each other, etc. The articles that aimed to educate children choose subjects such as geography, the animals and plants world, health and economy. In addition this magazine also published puzzles and questions that involved a prize. The articles were generally designed to be understood easily by a children who is at the primary school level. However, it is possible to see some articles for pre-school kids and also for high school students. The language used was quite simple. The information given in articles were montly supported by samples from usual life. In this thesis, the above given titles are evaluated. In evaluation of these titles, two principles have been followed. These could be summirized as the input of the articles in education of children and children literature. The thesis is consisted of four basic chapter. In the introduction section we evaluated the history of magazines related to children in Turkey. In the first chapter, we gave info about Çocuklara Rehber and about its writers. We classified the articles accorling to their properties. In the second chapter we determined and evaluated the subjects of the articles. In this evaluation we especially tried to figure out the importance of these articles in childrens educations. In the Conclusion section, we made a general evaluation of the case.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocuklara Rehber dergisinin çocuk eğitimine katkısı açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe Evulation of the magazine of Çocuklara Rehber on the basis of its input in children education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChild magazines
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmMagazine of Çocuklara Rehber
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmChild education
dc.identifier.yokid126465
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122723
dc.description.pages394
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess