Show simple item record

dc.contributor.advisorKurt, Cüneyt
dc.contributor.authorÖzer, Ayhan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:46Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:46Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/670033
dc.description.abstractToplumlar; çağdaş atılımlarını, eğitime verdikleri önem ölçüsünde hızlandırır ve yoğunlaştırırlar. Her toplumun gelişmişlik düzeyinin ve uygarlığının, eğitim olanakları ve eğitim planlamaları ile doğru orantılı olduğu, görülür. Uygarlığı var eden ekonomik yapılanma, teknolojik ve bilimsel gelişim, kültürel ve sosyal yapı, bunun yanında kültürün temel taşlarından biri olan sanatsal olgular ancak eğitim ile anlaşılır ve gelişir. Eğitimin temelleri, toplumların kültürel değerlerinden doğmaktadır. Çalışmanın giriş bölümünde araştırmadaki temel kavramlara ilişkin açıklamalara yer verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümü araştırmanın önemi ve amacına yönelik içerik üzerine kurulur. (Bu bölümde tezin önemi ve amacına ilişkin genel bilgiler verilmektedir.) Çalışmanın Bulgular ve Yorum bölümü ise özet olarak şöyle sıralanabilir; Sanatın ne olduğuna ilişkin görüşlere ve buna bağlı olarak sanat, insan ve toplum ilişkisine yer verilmiştir. Araştırma metni `eğitim` kavramının tanımlanması, amaçlarının-hedeflerinin ve türlerinin, merkezine aldığı konu, kavram ya da istendiklere göre şekillerinin açıklanması ile devam etmektedir. `Sanat Eğitimi`nin içeriğine yer verilmeye çalışılmaktadır. `Türkiye'de sanat eğitiminin dünü ve bugünü ayrıca halen süregelen okul öncesi sanat eğitimi, orta öğretim kurumlarında sanat eğitimi ve yüksek öğretim kurumlarında sanat eğitiminin, içeriğinin incelenmesi bu bölümde yer almaktadır. Meslek insanlarına uygulanan anket ve sonuçları, sanat öğrenimi görmüş meslek insanlarına uygulanan anket ve sonuçlan, ayrıca sonuçların karşılaştırmalı olarak incelendiği bölümle devam etmektedir. Toplumsallaşma kapsamında aydın insan kimliği ve araştırmada ulaşılan bulgular ışığında sanat eğitiminin insan yetiştirmede ne tür bir rol üstlendiği, bu rolün kapsamının ne olduğu, yani araştırmanın ana konusu açıklanmaya çalışılmıştır. Sonuç bölümünde ortaya çıkan bilgilerin değerlendirilmesi ve önerilerin dile getirilmesi ile araştırma tamamlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Sanat Eğitimi, Aydın İnsan, Toplumsallaşma Kapsamında Aydın İnsan Kimliği, Sanat
dc.description.abstractABSTRACT A STUDY ON THE SCOPE OF ART EDUCATION PROFESSIONALS WITH HIGHER EDUCATION RECEIVE DURING THEIR STUDY AND THE IMPORTANCE OF ART EDUCATION IN THE EDUCATION OF INDIVIDUALS Ayhan OZER Master's Program in the Department of Fine Arts Education Advisor: Asst. Prof. Cüneyt Kurt Societies intensify their processes of modernity in accordance with the importance they attribute to education. The level of civilization and development a society has depends directly on that society's educational opportunities and programs. Economic structure that enables civilizations, scientific and technological developments, cultural and social fabric, and artistic phenomena that defines culture are only understood and enhanced through education. The roots of education emerges from the cultural values of societies. The introductory section involves definitions of the essential concepts in the study. The second part is built on the goals and importance of the study. The following section is on the findins and evaluations: Perspectives on art and the relationship between art, individual, and society under the light of these perspectives. Definition of education; its types and goals, the topics, concepts, and results of its goals in its focus. The contents of art education; the past and the present of art education in Turkey in addition to current pre-school art educational activities; art education in secondary and higher education. Questionnaires given to professionals; professionals whose education involves art education; questionnaire results and comparisons between the results. The identity of an intellectual person within the framework of socialization; examination of the role of art education in the education of individuals under the light of findings. The final part consists of a general evaluation of the findings and suggestions. Key Words: Education, Art Education, Intellectual Person, Identity of an Intellectual Person within the Framework of Socialization, Art.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleYüksek öğrenim görmüş meslek insanlarının öğrenimleri süresince aldıkları sanat eğitiminin kapsamı ve ortaya çıkan bulgular ışığında insan yetiştirme de sanat eğitimin önemi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study on the scope of art education professionals with higher education receive during their study and the importance of art education in the education of individuals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmAdults
dc.subject.ytmAdult education
dc.subject.ytmFormal education
dc.subject.ytmCulture
dc.identifier.yokid163933
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147685
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess