Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirer, Halil
dc.contributor.authorTemizkan, Rahman
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:44Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:44Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/670010
dc.description.abstractÖZET TURİST REHBERLERİNİN TÜRKİYE İMAJINI ALGILAMALARI Rahman TEMİZKAN Turizm ve Otel İşletmeciliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Danışman: Yrd. Doç. Dr. Halil DEMİRER Ocak 2005, 94 sayfa Ülkelerin sahip oldukları imajlar, uluslar arası ilişkilerde son derece önemlidir. Ülke, bir destinasyon olarak ele alındığında, sahip olunan turizm potansiyeli, ekonomik faydalarının yanında ülke imajının düzeltilmesinde de kullanılabilir. Türkiye'nin, kendi inşam tarafından nasıl algılandığı ve nerede görüldüğü önem kazanmaktadır. Bu noktada, gelen turistlere ülkeyi tanıtan, ülke halkım temsil eden ve her an ziyaretçilerin ihtiyaç ve isteklerini karşılayacak pozisyonda bulunan profesyonel turist rehberleri önemli rol oynamaktadırlar. Profesyonel turist rehberlerinin, Türkiye imajım algılamaları, Türkiye'nin, turistik bir destinasyon olarak, olumsuz yönlerinin tespit edilmesi ve düzeltilmesi açısından önemlidir. Bunun yanı sıra profesyonel turist rehberlerinin turistlere yansıttıkları imaj hakkında ipuçları içermektedir. Bu bağlamda, ülke imajı oluşumunda hassas bir yere sahip olduğu düşünülen, profesyonel turist rehberlerinin seçimi ve eğitimi önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, profesyonel turist rehberlerinin, Türkiye imajım nasıl algıladıklarını tespit etmektir. Çalışmanın teorik çerçevesinde genel olarak imaj, destinasyon imajı, ülke imajı, Türkiye'nin genel ve turistik imajı, Türkiye'de profesyonel turist rehberlerinin eğitimi, rolleri, ve Önemleri konularına açıklık getirilmeye çalışılmaktadır. Çalışmanın alan araştırmasında elde edilen bulgulara dayalı olarak, profesyonel turist rehberlerinin, Türkiye'nin, genel ve turistik imajı ile ilgili algılan ve bu algıların oluşmasında etkili olan demografik özellikleri incelenmektedir. Rehberlerin, Türkiye hakkında çeşitli düşünceleri ortaya koyulmaktadır. Son bölümde ise, rehberlerin algıladıkları Türkiye imajı sonucuna dayalı olarak, Türkiye'nin imajının olumlu yönde değişim göstermesi için yapılması gerekenler önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Turizm, İmaj, Ülke îmajı, Destinasyon İmajı, Profesyonel Turist Rehberliği,
dc.description.abstractVI ABSTRACT THE PERCEPTION OF THE IMAGE OF TURKEY BY TOURIST GUIDES Rahman TEMİZKAN Department of Tourism and Hotel Management Master of Science Supervisor: Assistant Prof. Dr. Halil DEMİRER Ocak 2005, 94 Pages Images of countries are highly important for the interactional relationships. Tourism can be used as an image corrective agent, besides its economical beneficials, if a country is taken up as a destination. It has gained importance that how the image of Turkey is being perceived and being located in minds of its own people. In this respect, professional tour guides promoting the country, representing the people and always meeting the needs and wants of the visitors have played a vital role. The perception of professional tour guides is significant to detect and correct the negative aspects of Turkey as a tourist destination. In addition, it includes clues about images being reflected to tourists by tour guides. Having a sensitive place in images of the countries, the selection and education of the professional tour guides is getting important. The main aim of this study is to determine perceptions of professional tour guides. In theoritical frame, subjects like, image in general; destination image; country image; Turkey's general and touristic images; education, roles and importance of tour guides in Turkey are clarified. The perception of tour guides on general and touristic images of Turkey and demographic features of guides is examined. The opinion of guides about Turkey is found out. In the last section, some suggestions are given to develop the image of Turkey. Keywords: Tourism, Image, Country Image, Destination Image, Professional Tourist Guidingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurist rehberlerinin Türkiye imajını algılamaları
dc.title.alternativeThe perception of the image of Turkey by tourist guides
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid179825
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid161116
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess