Show simple item record

dc.contributor.advisorTopçu, Birol
dc.contributor.authorYiğit, Yunus
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:44Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:44Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/670009
dc.description.abstractSon yıllarda sağlıkta dönüşüm programı, genel sağlık sigortasının yapılandırılması ile birlikte sosyal güvenlik kurumu özel sağlık hizmet sunucularından sağlık hizmeti satın alınması sektörde rekabet oluşturduğu görülmüştür.Bu çalışmada ilimizde sağlık hizmeti alanların demografik özellikleri ile kamu ve özel sağlık hizmet sunucuları arasındaki ilişkileri tespit edilmeye çalışılmış, poliklinik hizmetleri, klinik hizmetleri, bürokratik işlemler, personel durum değerlendirmesi, hasta hakları, hastanenin fiziksel durumu, kafeterya hizmetlerini içeren tüm unsurlar araştırılmıştır. Bu araştırmada kamu ve özel sağlık hizmet sunucuları arasında farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır.Bu doğrultuda hasta beklenti ve memnuniyet düzeylerini belirlemek, sektörün sürdürülebilir sağlık politikalarına yardımcı olmak, hizmet sunucularının zayıf yönlerini tespit etmek, geliştirmeleri gereken yönlerini belirlemek amacıyla yapılan çalışmada sektörler arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn recent years the health transformation program and configuration of general health insurance create competition in health sector about purchising medical sevices from providers In this study, demographic characteristics of public and private health care providers, the relationship between public and private sectors evaluated ; outpatient services, clinical services, bureaucratic procedures, personnel status assessment, patient rights, the hospital physical condition, cafeteria services and all the elements were investigated. The differences between public and private health care providers is tried to determine in this study. The aim of our study is to determine level of patient expectations and satisfaction , to support sustainable health policies , to identify weaknesses of health service providers and to give direction about new developments. As a result significant difference identified between sectors .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleSağlık hizmetlerinde hastanın kamu veya özel sektör sunucularını tercih etmesini belirleyen unsurlar ve bir il uygulaması
dc.title.alternativeAn application in Tekirdağ about determining the factors which affect patients choice public or private sectors in health care
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10044659
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid491667
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess