Show simple item record

dc.contributor.advisorKuran, Kezban
dc.contributor.authorBağdatli, Aylin
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:43Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:43Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669998
dc.description.abstractÖZETDEĞİŞEN İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ 4. SINIF FEN VETEKNOLOJİ DERSİNİN TASLAK ÖĞRETİM PROGRAMININ, ÖĞRENCİBAŞARISINA ETKİSİ VE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN PROGRAMA İLİŞKİNGÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİAylin BAĞDATLIİlköğretim Anabilim Dalı Yüksek LisansDanışman: Yard. Doç. Dr. Kezban KURANEylül 2005, 158 SayfaBu çalışmada; Değişen İlköğretim Programlarındaki 4. Sınıf Fen ve TeknolojiDersinin Taslak Öğretim Programının, Öğrenci Başarısına Etkisi ve Sınıf Öğretmenleri-nin Programa İlişkin Görüşleri araştırılmıştır.Araştırmanın evrenini; Hatay ilinde uygulama yapan 15 pilot ilköğretim okuluile Antakya ilçesindeki ilköğretim okulları oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminiise Antakya ilçesinde pilot okul uygulaması içerisinde olan İnönü İlköğretim Okulu'nun4. sınıfında okuyan toplam 71 öğrenci ile Antakya ilçesinde bulunan CemalettinTınaztepe İlköğretim Okulu'nun 4. sınıfında okuyan toplam 68 öğrenci oluşturmuştur.Uygulamaya başlamadan önce her iki öğretim programının benzer üniteleri tespitedilmiştir. Belirlenen ünitelerin benzer kazanımları doğrultusunda bir başarı testihazırlanmıştır. Okullardaki öğrenciler deney ve kontrol grupları şeklinde organizeedilmiş, ünitelerin işlenişinden önce hazırlanmış olan başarı ön testi uygulanmıştır.Aynı sorulardan oluşan başarı son testi üniteler bitiminde de öğrencilere uygulanarakDeğişen İlköğretim Programlarındaki 4. sınıf Fen ve Teknoloji dersi taslak öğretimprogramının öğrenci başarısına etkisi değerlendirilmeye çalışılmıştır.Bu çalışmada, Hatay ilinin Antakya ilçesinde bulunan ve değişen ilköğretimprogramının Fen ve Teknoloji dersi taslak öğretim programını uygulayan sınıf öğret-menlerinin görüşleri Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı tarafındangeliştirilen anketler ile alınmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen veriler bilgisayar SPSS programı kullanılarakdeğerlendirilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda Değişen İlköğretimProgramlarındaki Fen ve Teknoloji dersi öğretim programı uygulamaları lehine öğrencibaşarısında artış görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin programa ilişkin görüşlerininolumlu olduğu tespit edilmiştir.Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. Yapılanaraştırmanın bugüne kadar yapılmış araştırmalara katkı sağlamış olması ve bundansonra yapılan araştırmalara da ışık tutması umulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Değişen İlköğretim Programlarındaki Fen ve TeknolojiDersi Öğretim Programı, Mevcut Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programı, ÖğrenciBaşarısı, Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri, Program Geliştirme, Pilot İlköğretimOkulları
dc.description.abstractABSTRACTTHE EFFECT OF THE 4TH GRADE SCIENCE AND TECHNOLOGY DRAFTPRIMARY PROGRAM ON STUDENTS ACADEMIC ACHIEVEMENT ANDTHE OPINIONS OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS RELATED TO THENEW PRIMARY SCIENCE AND TECHONOLOGY PROGRAMMEAylin BAĞDATLIPrimary Education Department, Master Of ScienceSupervisor: Assisted Dr. Kezban KURANSeptember 2005, 158 PageIn this study; the effect of the 4th grade draft primary science and technologyprogramme on students? academic achievement and the opinions of primary schoolteachers related to the new primary science and techonology lesson programme hasbeen researched.The sample of research is the 15 pilot primary schools in Hatay and the primaryschools in Antakya. And 71 4th grade students from İnönü Primary School and 68 4thgrade students from Cemalettin Tınaztepe Primary School, in Antakya.Before treatment, the similar units of traditional and new education programmesare determined. An achievement test is prepared including the similar advantages of theunits. Students in both schools are adminestered in two groups as ?experiment? and?control? groups and pre-test is given to students.By using the same questions at the end of unit, effect of draft primary science andtechnology programme on students? achievement is evaluated.In this study, the opinions of the teachers on draft new Science and Technologyprogramme is provided with the questionaires devoleped by the education research anddevelopment (EARGED).The data of this study are evaluated with SPSS computer programme at the end ofthis study. Analysis of this new science and technology lesson programme showed that,VIIIthe achievement of the students has increased and the opinions of the most primaryschool teachers about the programme are positive.Keywords: Science and Technology Education Programme In New PrimaryProgramme, Existing Primary Science Education Programme, Student success,The opinions of the primary school teachers, Curriculum Development, DraftPrimary Schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeğişen ilköğretim programlarındaki 4. sınıf fen ve teknoloji dersinin taslak öğretim programının, öğrenci başarısına etkisi ve sınıf öğretmenlerinin programa ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe effect of the 4th grade science and technology draft primary program on students academic achievement and the opinions of primary school teachers related to the new primary science and tech. programme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid151048
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187907
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess