dc.contributor.advisor | Kurt, Cüneyt | |
dc.contributor.author | Karkin, Necmi | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:10:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:10:42Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669992 | |
dc.description.abstract | ÖZETRES M SANATINDA YAPIBOZMANecmi KARKINGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Yüksek LisansDanışman: Yrd. Doç. Cüneyt KURTMayıs 2005, 74 SayfaYapıbozma, Jaques Derrida'nın önerdiği çözüme dayalı metin okumayöntemidir. Bu yöntem Batı Metafiziği geleneğindeki sözmerkezcil söylemieleştiren ve onun felsefesinin temel yanlışlığına karşı duruşu temsil etmektedir.Yapıbozumu, sanat yapıtını eleştirel okuma biçimi olarak görmek ve ele almakyapıbozumun sanat yapıtlarına etkisini belirlemek ve tanımak yönünden önemlibulunmuştur.Çalışmanın birinci bölümü, çalışmanın amacı, önemi, kapsam yöntemive sınırlamalardan oluşturulmuştur.Çalışmanın ikinci bölümünde, Yapıbozumun tanımı yapılmış, eleştirelokuma biçimi düzlemine taşınmıştır. Bu düzlemde metin, yazı ve yorumlamakavramlarıyla bağları belirlenmiştir. Yapıbozum, düşünce taslağını belirleyenDerrida'nın çalışmaları ve bunları çevreleyen olguları bu bölümde ağırlıkkazanmıştır.Çalışmanın üçüncü bölümünde, yapıbozumun temel varsayımlarıçözümlenerek, yapıbozumun diğer olgu ve kavramlarla karşıtlığı ve yakınlığıgösterilmiştir. Yapıbozum çerçevesinde yer alan Differans, Grammotoloji,Mevcudiyet Metafiziği, Postyapısalcılık ve Hipermetin kavramlarının açılımıyapılıp yeri sorgulanmıştır. Yine bu bölümde yapıbozmanın Postmodernfelsefenin temelinden alınan bir sonuç olduğu ortaya konularak, 1960'larınResim sanatı düzlemindeki duruşuyla, resim okuma ve eleştirme biçimiörtüştürülmektedir.Çalışmanın dördüncü bölümünde, 1960 sonrası kavramsal sanatboyutlarında sanatsal düşünceye sahip batı sanatçılarının, yapıbozumunbelirlediği noktalara plastik (resim) yaklaşımları ve yapıtlarının konuya ilişkinönemli göstergeler olması nedeniyle örnekler gösterilmiş ve yorumlamalaryapılmıştır.Çalışmanın son bölümünde, Yapıbozum düşüncesinin Batı plastiksanatlarındaki etkisinin, Türk sanatında da görüldüğü belirlenmiş, önemliçözümlemeler yapan Sanat tanımı topluluğu sanatçılarının yapıtları, yapıbozumdüşüncesi çerçevesinde sorgulanmıştır.Anahtar Kelimeler: Eleştirel okuma, Yapıbozma, Differans,Grammotoloji, Potmodernizm. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTDECONSTRUCTION IN ART OF PAINTINGNecmi KARKINMaster Of Science Fine Arts EducationAdvisor: Yrd. Doç. Cüneyt KURTMay 2005, 74 PagesDeconstruction, which Jaques Derrida suggested as a text analysis, textreading method. This method criticizes the word-centered statement in West-Metaphysics tradition and represents the opposition to the basic mistake of it'sphilosophy. Deconstruction is found important in the sense of seeing art work asa form of critical reading, and taking deconstruction made to the art works.The first part of our studying consists of the aim, importance, content,method and constraints of the studying.In the second part of the work, deconstruction is described and movedto the level of critical reading. In this level, the connections of text with theconcepts of writing and interpretation, are indicated. Deconstruction, Derrida'sworks which indicate outline of thought and the facts surrounding all these,takes the main role in thesis part.In the third part, comparison and contrast of deconstruction with otherfacts and concepts are shown by analyzing basic assumptions of deconstruction.Concepts of Difference, Grammotology, Metaphysics of extent, Poststructionizmand Hipermet are explained and their places are questioned. Again in this part,deconstruction after being suggested as a result taken from the base ofPostmodern philosophy, it's position in 1960 s art of painting and it's form ofreading picture and criticizing, are assembled.In the fourth part of the work, plastic (painting) approach of artists,who had artistic thought on the levels of conceptual art following 1960, to thepoints indicated by deconstructionism and because their works are importantindicators related to the subject, examples are shown and interpretations aremade.In the last part of the work, it is indicated that, the effect of art, is alsoseen Turkish art and the works of artists art description community, whomakes important analysis, are questioned according to the thought ofdeconstruction.Keywords: Critical reading, Deconstruction, Difference, Grammotology,Potmodernism | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Resim sanatında yapıbozma | |
dc.title.alternative | Deconstruction in art of painting | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151030 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187893 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |