The use of poetry in ELT classes in the framework of learner-centered training method
dc.contributor.advisor | Öztürk, Rıza | |
dc.contributor.author | Kadioğlu, Serap | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:10:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:10:42Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2020-11-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669990 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, şiirin öğrencilerin konuşma becerileri ve sözcük dağarcıklarıüzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Altı ana bölümden oluşan çalışmanınilk iki bölümü edebiyatın, özellikle şiirin, yabancı dil öğretim programlarındakiyerini belirlemek amacıyla düzenlenmiştir. Ayrıca, Antakya'da Milli EğitimBakanlığı'na bağlı üç ilköğretim okulunda kullanılmakta olan ders kitaplarındakikonuşma bölümleri incelenip alternatif şiir çalışmaları ele alınmıştır. Öğrenci veöğretmen merkezli öğretim yöntemlerinin kıyaslandığı üçüncü bölüm öğrencimerkezli öğretimi ön plana çıkaran unsurları da içermektedir. Çalışmanın dördüncübölümü ise şiirin öğrenci merkezli konuşma etkinliklerine kaynak olarak kullanımınaayrılmıştır. Beşinci bölüm Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Hatay/Antakya nönülköğretim Okulu'nda yapılan uygulama ve sonuçlarını yorumlarken şiirin öğrencimerkezli etkinliklere kaynak olarak etkili bir şekilde kullanılabileceği son bölümdedeğerlendirilmiştir.Öncelikle iki gruba Cambridge Üniversitesi Uluslararası Dil Ölçme Testiuygulanmıştır. Bu testin sonuçları değerlendirilmiş ve iki grubun öğrencilerininkonuşma becerileri ve sözcük dağarcıkları arasında anlamlı bir fark olmadığıgözlenmiştir. Deney grubuna öğrencilerin seviyelerine uygun şiirlerden oluşanöğrenci merkezli konuşma etkinlikleri, kontrol grubuna ise ders kitaplarında yer alankonuşma bölümleri sekiz hafta boyunca uygulanmıştır. Bu uygulamada deney grubuiçin seçilen şiirlerin, öğrencilerin yaşına, ilgi alanlarına ve dil seviyelerine uygunolmasına özen gösterilmiştir.Sekiz haftalık çalışma sonucu yapılan son testte iki grubun genel konuşmabecerileri ve sözcük dağarcıkları arasında anlamlı bir fark ortaya çıktığı tespitedilmiştir. Bu çalışmanın analizleri dikkate alındığında, Milli Eğitim Bakanlığı'nabağlı okullarda ngilizce öğretiminde genel olarak uygulanan konuşma etkinliklerinealternatif olarak şiirin de kullanılabileceği ortaya çıkmıştır. Ayrıca şiir çalışmasınınöğrencilerin kelime dağarcıklarını da olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: letişim Becerileri, Sözcük Kullanımı, Öğrenci MerkezliÖğretim Yöntemi, Şiir, Edebiyat, Uluslararası Dil, Geleneksel Yöntem | |
dc.description.abstract | This study aims at investigating the use of poetry in enhancingcommunicative abilities and expanding vocabulary range of the students. In the studycomposed of six main chapters the first two chapters are arranged to shed light uponthe use of literature, particularly poetry, in the current ELT curricula. Moreover, thespeaking sessions in the course books used in three elementary schools of Ministry ofNational Education in Antakya are analyzed and alternative poetry studies are given.The third chapter compares the teacher and learner centered approaches and includesthe factors that facilitate the learner centered approach. The fourth chapter of thestudy is focused on the use of poetry as a source for learner centered speakingactivities. While in the fifth chapter, the study conducted in Hatay/ Antakya nönüElementary School is analyzed, the use of poetry as a source of learner centeredactivities in an effective way is assessed in the last chapter.Firstly, a pre test based on IELTS by Cambridge University has been appliedto both groups. The results of the test have been analyzed and it has been observedthat there is no significant difference between the overall communicative abilitiesand lexical resource of the students in the two groups. To the experimental group,poetry -oriented learner centered speaking activities and to the control group, thespeaking sessions in the course book have been applied for eight weeks. In thisapplication, it has been given utmost importance to the poems selected for theexperimental group to be appropriate to the age, interest and language level of thestudents.After the eight -week study, according to the findings of the post test, it isconcluded that there is a significant difference between the communicative abilitiesand lexical resource of the students. When the analysis of the study is taken intoaccount, it is observed that poetry is also possible to be used as an alternativematerial to the speaking activities generally applied in the current curricula in theschools of Ministry of National Education. Moreover, poetry study also affects therange of vocabulary of the students positively.Key Words: Communicative Abilities, Lexical Resource, Learner CenteredTraining Method, Poetry, Literature, International Language, Traditional Approach. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The use of poetry in ELT classes in the framework of learner-centered training method | |
dc.title.alternative | Şiirin öğrenci merkezli İngilizce dil öğretim sürecinde uygulanması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-16 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151033 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187895 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |