Show simple item record

dc.contributor.advisorKubaş, Ahmet
dc.contributor.authorYildiz, Burcu
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:42Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669989
dc.description.abstractSağlık hizmetleri, ülke ekonomisi için önemli bir parça olarak hizmet vermektedir. Ülkemizde, sağlık hizmetlerinin verimli ve kaliteli bir şekilde uygulanması için yapılan çalışmalar, son zamanlarda üzerinde çok daha fazla durulan bir konu olmuştur. Her sektörde olduğu gibi, sağlık hizmetlerinde de istenen ve beklenen kalite ve verim düzeyine erişebilmek için, sağlık kuruluşlarında görev alan çalışanların eğitimli, donanımlı olması ve kurumun profesyonel kişilerce yönetilmesi gerekmektedir. Sağlık hizmeti veren en büyük üretim birimi hastanelerdir. Dolayısıyla hizmet üretiminin büyük bir bölümünü hastaneler üstlenmiştir. Bu nedenle günümüz işletmecilik anlayışına uygun yönetilmeleri ve hizmet alıcılarına kaliteli hizmet vermelerinin gerekliliği önem kazanmaktadır.İnsan ilişkilerinin öneminin büyük olduğu sektörlerde çalışan sağlık personeli memnuniyetinin oranının yüksek olması önem arz etmektedir. Memnuniyet ifadesi bireysel beklentileri, iş ortamındaki motivasyonu, işe ve iş yerine bağlılığı içinde barındırır ve her birey için farklı anlamları içerir. Sağlık hizmetlerinin odak noktası insandır. Bu nedenle yapılan işler dikkat gerektirir ve verilen hizmette hata olmaması gerekir. Çalışanlar memnuniyet oranının yüksek olduğu işleri yaptığı sürece beklenen kaliteli hizmet, alıcılara etkili bir şekilde ve kısa zamanda ulaşır.Çalışma yaşamı insanların gün içinde vakitlerinin büyük bir bölümünü almaktadır. Bu zamanın kaliteli ve çalışanlar tarafından istekli bir şekilde geçirilmesi çalışma sonucu ortaya konan çabaların kalitesini de önemli ölçüde etkilemektedir. Çalışma yaşamında konu sağlık olduğunda bu durum diğer çalışma alanlarına nazaran daha fazla önem arz etmektedir. Çünkü sağlık çalışanları insan hayatı gibi çok hassas ve hata kabul etmeyen, telafisi mümkün olmayan bir alanda faaliyette bulunmaktadırlar.Çalışmada Tekirdağ ili Kamu Hastaneler Birliği Kurumları ve Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde çalışan sağlık personelinin memnuniyet durumu incelenmiştir. Sağlıkta dönüşüm ile yapılan yenilikler sayesinde sağlık çalışanlarının memnuniyet düzeylerinin arttığı, medyanın halkın sağlık sistemine ve sağlık çalışanlarına bakış açısını olumsuz yönde etkilediği, altyapı sorunlarının, personel eksikliğinin çalışan ve hasta memnuniyet seviyesini düşürdüğü, yönetici-çalışan arasındaki ilişkinin sunulan hizmetin kalitesini arttırmaktaki önemi yapılan çalışmanın bulgularında görülmektedir.Anahtar Sözcükler: sağlık çalışanı, memnuniyet, tekirdağ
dc.description.abstractHealthservices, serves as an importantpartforthecountry'seconomy. Inourcountry,thestudiesfortheimplementation of efficientandqualitymanner of healthservices has been anissuediscussedmuchmore on lately. Healthworkerswhowork in healthorganizationsmust betrainedandequipped, andtheymust be managedbyprofessionalpeopletoreachtheexpectedlevelof qualityandefficiencyinhealthcareserviceslikeallthesectors.Hospitalsarethelargestproductionunit of thehealthcareproviders.Therefore, a largepart of theservice production has takentohospitals.For his reason, it becomesimportantbe managed inaccordancewiththepresentmanagementapproachandthenecessity of providingqualityservicestoservice recipients.Healthcareworkersproportion's of satisfactionmust be highin sectorwhere is importantof humanrelationships. Satisfactionexpression of individualexpectations, motivation intheworkplace, insteadembodies acommitmenttoworkandworkincludesdifferentmeaningsforeachindividual.Thefocus ofhealthcare is a human.Thisrequiresattentiontotheworkdoneandthereforeshould not faulttheservice.Theexpectedquality of service as long as employees do thework in thehighsatisfactionrate reachesthereceivereffectivelyand in a short time.Working life is a bigpart of the time in people'sday. This time thequalityandwillingtoput in thewaybytheemployeesworkingresultsarealsosignificantlyaffectthequality oftheeffortbeenrevealed.Thissituation ismoreimportantthantheotherworkingareawhentheworking life of healthissues. Becausehumanlife, such as healthcareworkerswho do not acceptverypreciseanderror, theyare notabletooperate in an area of compensation.Inourstudyweareexaminedthestatus of healthcareProfessionals'satisfactionswhoareworkingin TekirdagNamik Kemal UniversityHealthResearchandApplication Center andTekirdagTheAssociation of PublicHospitalsandInstitutions.Ourstudyfindigsare; throughinnovationstoincreasetheirlevel ofsatisfactionwithhealthtransformation ofhealthworkers;mediaadverselyaffectpublichealthsystemsandhealthworkerspoint of view;infrastructureproblems, lack of staffandemployeestoreducethelevel of patientsatisfaction;therelationshipbetweenmanager-employee.increasesthequality of theofferedservices.Keywords: healthworker, satisfaction, healthservices, tekirdagen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık işletmelerine karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeProblems encountered and solutions to healthcare business
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVocational problems
dc.subject.ytmSocio-economic problems
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmHealth care organizations
dc.subject.ytmService sector
dc.subject.ytmBusinesses
dc.identifier.yokid10072394
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414655
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess