Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Veli Alpagut
dc.contributor.authorYilmaz, Havva
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:41Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:41Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669978
dc.description.abstractÖZETREKABET KONUMU AVANTAJINA GÖRE PAZAR YÖNLÜLÜĞÜNORGANİZASYON PERFORMANSINA ETKİSİHavva YILMAZİşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans TeziDanışman: Yrd. Doç. Dr. Alpagut YAVUZKasım 2006, 107 SayfaGünümüzde işletmelerin sadece müşteriyi değil aynı zamanda rakiplerini,teknolojiyi sürekli olarak takip etmesi, daha kısa ifadeyle pazarı tanıması önemlidir. Buanlamda modern pazarlama kavramına büyük katkı sağlayan kavramlardan birisi de pazaryönlülük kavramıdır. Dünyada birçok ülkede ve özellikle gelişmiş ülkelerde (ABD, İngiltere,Almanya vb.) pazar yönlülük kavramıyla ilgili bir çok araştırma yapılmıştır. Türkiye'deyapılan pazar yönlülükle ilgili araştırmalar genel olarak bankacılık, sigorta, bilgi iletişim veturizm sektörlerinde yoğunlaşmıştır.Pazar yönlülük ve organizasyon performansı arasındaki ilişkiyi rekabet konumuavantajı (positional advantage) kavramının da etkileyeceğiyle ilgili çalışmaların sayısısınırlıdır. Bu boşluğun doldurulmasına katkı sağlama açısından, bu araştırmanın temel amacıpazar yönlülük, rekabet konumu avantajı ile işletme performansı arasındaki ilişkiyi seçilen birendüstri düzeyinde belirlemektir. Analiz sonucunda pazar yönlülük bileşenlerini oluşturanmüşteri memnuniyeti, rekabet yönlülük, fonksiyonlar arası koordinasyon ile rekabet konumuavantajı bileşenlerinden olan farklılaştırma avantajı arasında pozitif yönlü bir ilişki tespitedilmiştir. Ancak araştırmada seçilen endüstri düzeyinde pazar yönlülük, rekabet konumuavantajı kavramlarının organizasyon performansına etkisiyle ilgili istatiksel yönden anlamlıbir ilişki tespit edilememiştir. Bu durumun nedenleri olarak seçilen anakütle, sektör vearaştırmanın uygulandığı kültür gösterilebilir. Bu araştırmaya konu olarak seçilen SETBİRDerneğinde, pazar yönlülüğün, rekabet konumu avantajında organizasyon performansınıetkilemediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Pazar Yönlülük, Rekabet Avantajı, Rekabet KonumuAvantajı, Firma Performansı.
dc.description.abstractABSTRACTTHE INFLUENCE OF MARKET ORIENTATION TO THE ORGANIZATIONALPERFORMANCE IN THE POSITIONAL ADVANTAGEHavva YILMAZBusiness Department, Master Of ArtsSupervisor: Assist. Prof. Dr. Alpagut YAVUZNovember 2006 , 107 PagesNowadays it is important for the enterprises pursue constantly not only the customerbut at the same time their competitors and the technology, in summary to know well themarket itself. In this context, market orientation concept is the concept supplements majorincome to the modern marketing concept. In the world especially in the developed countriesmany studies are made on the concept of market orientation. In Turkey the studies on theconcept of market orientation focused on the service sector such as banking, insurance, infocommunication and tourism.The numbers of studies are limited related with the relationship between marketorientation and organization performance which is affected by positional advantage concept.To contribute to close this gap, the basic aim of this study is to investigate the relationshipamong market orientation, positional advantage and organizational performance in theselected sector. As a result of this analysis, the positive relationship is determined between thecomponents of market orientation in terms of costumer orientation, competitor orientation andinterfunctional coordination and the positional advantage of a firm in terms of differentiationadvantage. But in the study, there isn?t any meaningful relationship is detected between theconcepts of market orientation, positional advantage and organizational performance in theselected sector. The reasons of this result can be the selected population, sector and the culturewhich is the study applied. Market orientation isn?t any meaningful influence to theorganization performance in the positional advantage position in SETBİR Organization whichis selected the subject in this study.Keywords: market orientation, competitive advantage, positional advantage,Organization Performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRekabet konumu avantajına göre pazar yönlülüğün organizasyon performansına etkisi
dc.title.alternativeThe Influence of market orientation to the organizational performance in the positional advantage
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid151555
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188209
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess