Show simple item record

dc.contributor.advisorTok, Şükran
dc.contributor.authorKaya, Filiz
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:40Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:40Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-12-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669968
dc.description.abstractBu deneysel araştırmanın amacı, İlköğretim dördüncü sınıf Türkçe dersinde,bazı öğrenme stratejilerini, geleneksel öğretmen merkezli yöntemle karşılaştırarakbunların okuduğunu anlama ve Türkçe dersine karşı tutumuna etkisini belirlemektir.Araştırma ön test- son test kontrol gruplu deneme modelinde tasarlanmıştır.Araştırmanın örneklemini Hatay İli, Altınözü İlçesine bağlı bir alt düzey ilköğretimokulunun öğrencileri oluşturmuştur. Deney ve kontrol grupları yansız olarakbelirlenmiştir.Araştırma deney grubunda bazı öğrenme stratejilerinin uygulanmasına, kontrolgrubunda ise geleneksel-öğretmen merkezli yöntemlere dayalı olarakgerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler, Türkçe dersinde okuduğunu anlamayayönelik başarı testi ve Türkçe dersine karşı ile toplanmıştırDeney grubunda bazı öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlamaya etkisiölçülmüştür. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız gruplar t testi, kay-kare analizikullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamında SPSS paket programı ile çözümlenmiştir.Sonuç olarak araştırmanın bulguları, deney grubuyla kontrol grubu arasındabazı öğrenme stratejilerinin uygulandığı deney grubu lehine anlamlı fark görülürken,tutumlarında herhangi bir fark bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Öğrenme, öğrenme ve öğretme kuramları, öğrenme stratejileri.
dc.description.abstractThe purpose of this experimental research is, to determine the effect ofattitude and reading comprehension by comparing some learning strategies withconventional teacher centered method in fourth grade Turkish lesson.Research is designed according to experimental model with pre and post testcontrol group. Research sample composed of students from a primary school inAltınözü, Hatay. Experiment and control groups are determined impartially.Research is carried out according to some learning strategies application inexperiment group and conventional teacher centered method in control group. Thedata into the research paper are collected from the success test understand what youread in Turkish lesson and attitude measurement to turkih lesson.In research data analysis, independent sample t- test, chi-square test areused. Data were analyzed by SPSS packet programEventually, in research findings, between experiment and control groupmeaningful difference is detected in favor of Experiment group that some learningstrategies applied, any difference in attitude is not detectedKey words: Learning, learning and teaching theories, learning strategiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim dördüncü sınıf Türkçe dersinde bazı öğrenme stratejilerinin tutum ve okuduğunu anlamaya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of some learning strategies to attitude and reading comprehension fourth grade student in Turkish lesson in primary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-14
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid157764
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid191023
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess