Show simple item record

dc.contributor.advisorArun, Korhan
dc.contributor.authorBuluş, Akin
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:35Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:35Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669924
dc.description.abstractGelişen ve değişen dünyadan pazarlama da nasibini almaktadır. Pazarlama, bu çerçevede tüketici davranışlarını daha fazla anlamayı, özellikle reklam çalışmalarının istenilen etkiyi sağlamasını odak noktasına koymaktadır. Yaşanan bu değişim ile birlikte işletmeler sürekli kâr anlayışında gençleri merkezlerine almakta ve onları sadık müşterileri haline getirmeyi arzulamaktadır. Bir nevi onları `değişmeyen` müşterileri haline getirmek istemektedirler. Bunu gerçekleştirmek için de gençlerin yoğun olarak kullandığı internet en önemli araç haline gelmektedir. İşletmeler, değişimi pazarlama anlayışlarına da yansıtmaktadır. İşletmeler pazarlama anlayışlarını dijitalleştirmekte ve gençlerin artık her an ceplerinde taşıdıkları internetleri ile onları daha ceplerinde yakalamaya çalışmaktadır. Bunu yapabilecek en etkili silah da reklam olmaktadır. Yaşanan değişim, reklam mecrasını da etkilemekte, reklam geleneksel anlayışından sıyrılarak kendini dijital platforma geçirmektedir. Bu çalışmada değişen pazarlama ve ticaret anlayışı ile ilgili açıklamalar ve tanımlar yapılmaya çalışarak, gençlerin internet reklamcılığı ve internetten satın alma yapma durumuna karşı tutum ve davranışları anlaşılmaya çalışılmıştır. Bunu sağlamayı kolaylaştırması için de internete aşinalığı daha fazla olduğu varsayılan Namık Kemal Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümü öğrencileri örneklem olarak seçilmiş ve saha çalışması uygulanmıştır. Araştırmanın sonuç kısmında öğrencilerin internet reklamlarını etkili bulma ve ilgi düzeyinin artması satın alma düzeyini arttırdığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Elektronik ticaret, internet reklamcılığı, tüketici davranışları, satın alma
dc.description.abstractMarketing gets their share in the changing and developing world. In this context marketing wants more understand of consumer behavior, it is becoming the focal point to provide the desired effect of advertising works. In these changes with businesses to take young people on its center in steady profit concept and desire to make them loyal customers. In other words, a kind of `unchanging` customers they want to become. To achieve this, the internet is becoming the most important tool that young people heavily uses. Businesses reflects that changes in the marketing concept too. Businesses to digitize their marketing approach and they clutch at with young people's internet, that at any moment they carry in their pockets, still in their pockets. The most effective weapon that can do this is advertising. experienced changes affect the advertising medium too, advertising passing to digital platforms wriggle from the traditional understanding. In this study, explanations and definitions are trying to do with changing the marketing and commercial approach, internet advertising and youth attitudes and behavior against to purchase from the internet has tried to understand. To help ensure that the default is more than familiar with the internet, Namık Kemal University Computer Engineering students selected as sample and field study was implemented. As a result of the research, finding effective internet advertising for students and a growing interest has been shown to increase the level of level buying.Key Words: online advertising, consumer behavior, e-commerce, buyingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleElektronik ticarette, internet reklamcılığının satın alma üzerine etkisi: Namık Kemal Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir uygulama
dc.title.alternativeThe impact on the purchase of internet advertising in electronic commerce: An practice on Namık Kemal University students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternet advertisings
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.identifier.yokid10067234
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447548
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess