Show simple item record

dc.contributor.advisorYükselen, Cemal
dc.contributor.authorKeskin, Sakine
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:34Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:34Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669917
dc.description.abstractGünümüzde pazarda çok sayıda ürün bulunması, birçok ürün arasında farklılıgınkalmaması, teknolojide gelismelerin ürünlere uyarlanması rekabetin tüm boyutlarıylaagırlıgını hissettirmesine neden olmaktadır. Bu baglamda markaların alıcı belleginde yeredinmesi, sürekli marka baglılıgı yaratılması önemli amaçlar haline gelmektedir. Bu nedenlefirmalar, alıcının satın alma davranıslarında markanın ne derece önemli oldugunu, markaözelliklerinin alıcı tercihlerini nasıl yönlendirdigini ve alıcıların marka seçimi vekullanımında nelerin etkili oldugunu bilmelidirler. Bunun yanı sıra marka baglılıgının olusumasamalarında, alıcıların hangi kosulların etkisinde bulunduklarını ve her asamada alıcılarınmarkayla ilgili sahip oldugu bilgi, düsünce ve tutumlarının hangi boyutta oldugunu bilmek,firmalara önemli rekabet avantajı saglamaktadır.Alıcıların markayı tercihinde bir çok faktör rol oynar. Alıcılar markalar arasındaseçim yaparken, tercihlerini, beklentilerine en iyi cevap verecek olandan yanakullanmaktadırlar. Markalar alıcının satın alma kararı vermesinde önemli bir bilgi kaynagıdır.Marka baglılıgını incelemek üzere yapılan bu çalısmada bes bölüm yer almaktadır.Birinci bölümde, çalısmanın konusu, önemi, hipotezi ve yöntemi ile ilgili bilgiler verilmistir.kinci bölümde, markanın çesitli tanımlarına yer verilmis olup, ürünler, tüketiciler vefirmalar açısından markanın önemi ve sagladıgı yararlar ile markanın pazarlama karmasındakiyeri açıklanmıstırÜçüncü bölümde, marka baglılıgının tanımı ve önemi, bilesenleri, türleri ve olusumasamaları yer almaktadır. Tüketicilerde marka baglılıgı olusumuna etki eden faktörler de bubölümde bulunmaktadır.
dc.description.abstractIn recently, due to increassng variety of products in markets, and decreasing of thedifferences among product qualification, and adaptation the developments of technology tothe products, firms have faced hidden competition strongly. Therby taking position with thebrand in the mind of the consumers and creating brand loyalty are becoming important goalsof the firms. Therefore, firms sholud be aware of the importance of the brand in buyingbehavior and how brand characteristics direct the buyer preferences and which factors the thefacts influence the choising and using brands. Besides, in the stages of brand loyalty, knowingwhich dimensions affect to consumer brand preferences and the degree of knowledge,thoughts and attributes of consumers related to brand provide the firm crucial competitionadvantage.A lot of facts play role in buyer preferences of brands. They usually prefer the brandwhich gives him/her the maximum benefit. Brand is one of the important information sourcesin this process.In this study aimed investigating brand loyalty five sections are involved. In the firstsection, the purpose and value of the study and hypothesis and method of the study arepresented.In the second section, it is placed the various definitons of brand, and the importanceof for consumers, products and firms, and the benefits of branding. Additionally, weight ofthe brand in the marketing mix is explained.In the third section, the definition of the brand loyalty, its importance, kind ofloyalties, and loyalty process are placed. The influential factors on brand loyalty are alsoexplained in this section.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin marka bağlılığını etkileyen faktörler ve Antakya`daki kadınların çamaşır deterjanı markası bağlılığına yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe factors which effect the consumers? brand loyalty and a study in Antakya about women?s brand loyalty related to clothe detergent brands
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9003057
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid208271
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess