Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirer, Halil
dc.contributor.authorDilek, Hakan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:33Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:33Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669911
dc.description.abstractGünümüzde teknolojinin seyahat acentelerine etkisi üzerinde durulurkenilk akla gelen bilgisayar ve bilgisayar kullanımıdır. Bu çalısmayla, seyahatacentelerinde çalısan insanların bilgisayara ve internete yönelik tutumlarınıanaliz etmek, bilgisayarda kendilerine yeterliliklerini, bilgisayara yönelik kaygıdüzeylerini, ne derece bilgisayar egitimi aldıklarını ve bilgisayarda vakitlerininasıl geçirdiklerini bilmek bu konuyla ilgili turizmin diger alanlarındaolusabilecek arastırmalara kaynak olması mümkün olabilecektir.Bu arastırmanın temel amacı, seyahat acentelerinde çalısanlarınbilgisayara yönelik tutumlarını arastırmak, acente çalısanlarının egitim, yas vecinsiyet durumlarına göre internete yönelik tutumlarını, bilgisayara yönelikkaygılarını ve bilgisayarda kendilerine yeterliliklerini degerlendirebilmektir.Bu çalısma dört bölümden olusmaktadır. Birinci bölüm, arastırmaya vemetodolojisine iliskin genel bilgiler içermektedir. kinci bölüm, arastırmakonusuna iliskin literatür arastırmasına iliskin bilgilerden olusmaktadır.Üçüncü bölüm, arastırma degiskenlerinin açıklamalarını içermektedir.Çalısmanın dördüncü ve son bölümünde, sonuçlar ve sorunlara olası çözümönerileri yer almaktadır.
dc.description.abstractWhile the impact of technology towards the travel agencies is beingemphasized nowadays, the first thing that comes to our mind is computer anduse of computer. With this study, surveying the attitudes of travel agencies? stafftowards computer and internet, knowing their self-sufficiency with thecomputer, the level of anxiety towards computer, the level of computereducation they had and how they spend their time with computer can bepossible for the references to the studies which will probably occur in otherfields of tourism with this subject.The main aim of this research is to explore the attitudes of staff towardscomputer working in travel agencies, evaluate the attitudes of staff who work intravel agencies towards the internet, their anxieties towards the computer andtheir self efficacy in computers.This study consists of four chapters. The first chapter in general is aboutthe study and its research methodology. The literature review findings are in thesecond chapter. The third chapter includes explanations of the variables of thestudy. Last chapter includes results and possible suggestions for solution of theirproblems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleSeyahat acentelerinde çalışanların bilgisayara yönelik tutumları
dc.title.alternativeThe attitudes of travel agencies staff towards computer
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmComputer usage
dc.identifier.yokid9004708
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid208270
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess