dc.contributor.advisor | Apa, Melih | |
dc.contributor.author | Bitmez, Mehmet Hakan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:10:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:10:30Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669880 | |
dc.description.abstract | 18. Yüzyıl'da Aydınlanma filozoflarının nesnel bilim, evrensel bir ahlak ve yasalarla özerk bir sanat geliştirme düşünceleri, modernliğin biçimlenmesi açısından büyük önem taşımıştır. 19.yüzyıl'da sanayi ve endüstrideki atılımlarla da modernlik artık somut bir hale gelmiş, üretimdeki artış yaşam biçimlerini değiştirerek yeni düşünce biçimleri geliştirmiştir. Bu yüzyıl aynı zamanda teknolojik gelişmelerin yaşanmaya başlandığı ve ?Kaos? gibi bir kavramın doğup büyüdüğü bir yüzyıl olarak da değerlendirilebilir.20. yüzyıl ise teknoloji gibi bir silahı eline alarak, kendisine geçen yüzyıldan miras kalan kaos ortamını sanatla netleştirmeye, görünür kılmaya çalışan bir yüzyıl olarak değerlendirilebilir. İlk olarak Kübizm doğal nesnenin hacmini parçalayarak yaşanan bu karmaşaya ayna tutmaya çalışmıştır. Bu, aynı zamanda yüzyıllardır yoğrularak ve yontularak yapılan heykelin tarihsel süreçte hiç olmadığı kadar bir dönüşüm sürecine girmesine yol açmıştır. Heykel böylelikle parçalanarak, hemen ardından birleştirilerek yapılmaya başlanmıştır. Kolaj, asamblaj ve montaj gibi teknikler kullanılarak oluşturulan bu heykellerin ilham kaynağı ise, modern toplumun montaj yapısı ve kalabalıkların içinde yer alıp, kalabalıktan biri olamayan bireylerin oluşturduğu görüntü olmuştur.1960'lı yıllarla birlikte heykel, yeni bir dönüşüm sürecine girmiştir. O tarihlerde bir araya getirme tekniklerinin kullanımının yanı sıra, ?Minimalist Sanat?ın etkileri ortaya çıkmıştır. Heykelin tanımını iyice muğlaklaştıran Minimalizm, o zamana kadar geliştirilen önermelerden yalnızca teknik ve malzeme açısından değil, yapıtın anlamı, yapılış tarzı ve mekan kavrayışı açısından da bir farklılık göstermiştir.Kullanımına ilk olarak Kübizm'de rastladığımız kolaj, asamblaj ve montaj gibi teknikler, daha sonraları gelişen her akımla (Dadaizm, Konstrüktivizm, Sürrealizm, Pop-art) kendini bir şekilde var etmeyi bilmiştir. Son olarak Video Sanatı'nda karşımıza çıkan bu teknikler, en ileri düzeyde teknolojilerle uyumlu bir şekilde kullanılabilmesi ve içinde bulunduğumuz karmaşayı en iyi bir biçimde ifade etmesi açısından günümüz sanatı için vazgeçilmez bir anlatım biçimi olmuştur.ANAHTAR SÖZCÜKLERModern Hayat, Kurgu, Biraraya Getirme Teknikleri, Heykel Sanatı | |
dc.description.abstract | The ideas of philosophers of Enlightenment developing a unique art of objective science, universal morality and laws was essential for the development of modernity in the 18th century with the advances in industry in the 19th century, modernity became rooted and the increase in output had altered ways of life and styles of conception. This century can also be regarded as the period of technological innovation where the term `chaos? emerged.The 20th century, on the other hand, can be viewed as a period when with the help of technology, the chaos inherited from the previous century was attempted to be clarified and made obvious through art. First, Cubism tried to shed light on this phenomenon by crushing the bulk of the natural objects. This also led to the transformation of sculpture which was made through doughing and carving never equalled in any period in history. Hence, the sculpture was first made by being disintegrated and later by being assembled. The inspiration for these sculptures made by such technigues as `collage?, `assemblage? and `montage? was the massive sculpture of modern society as well as the picture of individuals living in it without becoming its integral part.In 1960s, the sculpture entered a new phase of transformation. In this period, along with the use of assembling techniques, the effects of `Art of Minimalism? became apparent. Minimalism, which made the definition of sculpture quite imprecise, was different from the previous suppositions.Such techniques as `collage?, `assemblage? and `montage? which were encountered firsly with Cubism managed to maintain their presence in other following movements (Dadaism, Constructivism, Surrealism, Pop-art). Lastly, these techniques we come across in Video Art have become an essential way of expression for current/modern art in terms of their compatible use with light-technologies and their power of expression of the turbulance we live in.KEY WORDSModern Life, Fiction, Assemblage Techniques, Art of Sculpture | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Modern çağda kolaj, asamblaj, montaj gibi teknik ve anlayışların heykel sanatına etkileri | |
dc.title.alternative | The effect of techniques and conceptions as collage, assemblage and montage on the art of sculpture in modern age | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Heykel Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.identifier.yokid | 301678 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214736 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |