Show simple item record

dc.contributor.advisorTilbe, Ali
dc.contributor.authorDündar, Sinem
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:30Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:30Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669879
dc.description.abstractYirminci yüzyılda gerçekleşen ve yaşamın her alanını etkileyen değişimlerin ardından, bu yeni değerler dizisine koşut olarak yazının da var olma biçimi ve temel niteliklerinde derin kırılmalar ve gelişmeler söz konusu olmuş ve seksenler sonrası yeniötesi olarak adlandırılan bir dönem açılmıştır. Çoğul bakış açısının baskın olduğu bu yeni dönemin yazın anlayışı çerçevesinde, geçmişi, yenileşmeyi ve kamusal tarih anlayışını sorunsallaştıran çok yönlü metinler üretilmiştir. Fransız yazınında bu dönemde üretilen metinler içinde öne çıkan en önemli yazar topluluğu Minuit Yayınevi içinde yer alan Eric Chevillard, Patrick Deville, Jean Echenoz, Jean-Philippe Toussaint, aynı zamanda Emmanuèle Bernheim, Christian Gailly, Eric Laurent, Hélène Lenoir gibi küçürekçi (fr. minimaliste) yazarlardır. Bu yazarların ortak niteliği, şimdiki zaman kipinde yapıştırma, parçalanma, yabancılaştırma, öykünme, üstmetin, tersinleme uzaklık koyma gibi kimi çağcıl uygulayımları kullanarak karma (fr. hybride) yazınsal türler üretmek, az yazarak çok şey anlatmak ve okurun ilgisini bu yeni yazma biçemi üzerine çekmektir. Bu yeni yazma biçemiyle, gerçekçi yazının sınırları yıkılarak, oyunsu bir kurmaca ile gerçeklik sarmalında okurun düş gücü ve imgelemi yazma sürecine katılır. Artık edilgen değil, yazarla suç ortağı olan bir okur betimlemesi söz konusudur. Neden-sonuç düzeneğinden yoksun, usa yatkın bir sonu olmayan parçalı öyküler, öyküsel içerikten yoksun oluntu ve serüvenler, okurun tinsel arınmasını engelleyen bütünün parçalarıdır. Biz bu araştırmada, çağdaş Fransız yazarlardan Eric Chevillard'ın küçürek yazarlar içinde anılması gerçeğinden yola çıkarak, öncelikle yeniötesi küçürek yazının niteliklerini belirlemeyi ve daha sonra da yazarın Palafox ve La Nébuleuse du Crabe adlı romanlarını, küçürek yazın yöntembilimi çerçevesinde inceleyerek, bu romanların biçimsel, biçemsel ve içeriksel olarak küçürek yazın içinde ne ölçüde değerlendirilebileceğini tartışmayı erek ediniyoruz. Bu çalışma iki kısımdan oluşmaktadır. İlk kısımda, Yeni ve yeniötesicilik kavramları üzerinde durarak, buna bağlı düşüncelerin aydınlatılması erek edinilmiştir. İkinci kısımda, Palafox ve La Nébuleuse du Crabe adlı romanları inceleyerek, bunların küçürek romanla ilintileri anlaşılmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, Eric Chevillard'ın, çağımızda hala baskın olan yeniötesi düşünce yapısıyla yazınsal yaratı arasındaki ilişkiyi nasıl oluşturduğu saptanmaya çalışılmıştır. Anahtar sözcükler: Eric Chevillard, Fransız yazını, roman, Palafox, La Nébuleuse du Crabe, yenilikçilik, yeniötesicilik, küçürek anlatı.
dc.description.abstractFollowing changes that affected every sphere of life in the twentieth century, literature had deep fractures and strides in its presence and basic characteristics as parallel to those changes. A new turn was taken after 80s, which is called the postmodern period. Within the framework of this new literature percept where multi-dimensional contention is dominant, many versatile texts were created which problematize the conception of public history. The most prominent writers of that period were Eric Chevillard, Patrick Deville, Jean Echenoz and Jean-Philippe Toussaint, who were among Minuit publishing house writers. Besides, among those prominent writers were there minimalist writers such as Emmanuèle Bernheim, Christian Gailly, Eric Laurent and Hélène Lenoir. Common thread to all these writers were creating hybrid literature by using contemporary techniques such as agglutination in present continuous tense, segmentation, alienation, imitation, metatext, irony and aloofness. They also caught their readers thanks to their word economy. This new style blew down the limitations of realistic literature and interfused imagery and imagination of readers into the writing process using a kind of frolic fiction. Hereafter, readers were no more passive but co-conspirator of the work. Fragmental narrations lacking of cause-effect relation and reasoning, together with plots and episodes that lack of narrative contents, are elements of entanglement, which result in failure of readers in terms of spiritual purification. Based upon the assumption that French Eric Chevillard was a minimalist writer, we aimed to determine characteristics of short story in the postmodern period, analyze his novels, Palafox and La Nébuleuse du Crabe, within the scope of minimalism and discuss their place considering their stylistic, morphologic and contextual contents. The preset thesis includes two parts. The first part aims to dwell on Post and Postmodern concepts and enlighten the spots regarding them. The novels, Palafox and La Nébuleuse du Crabe by Eric Chevillard are analyzed in the second part and their relation to minimalism is dealt with. As a result, it is aimed to examine the relation that Eric Chevillard founded between fiction and postmodern concern, which is still dominant in our age. Keywords: Eric Chevillard, French literature, novel, Palafox, La Nébuleuse du Crabe, innovative, postmodernism, minimalismen_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFransız Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectFrench Linguistics and Literatureen_US
dc.titleUne étude de l`écriture minimaliste: Palafox et La Nébuleuse du Crabe d`Eric Chevillard
dc.title.alternativeKüçürek yazın incelemesi: Eric Chevillard'ın Palafox ve La Nebuleuse du Crabe adlı eserleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-21
dc.contributor.departmentFransız Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmFrench literature
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmArtistic works
dc.subject.ytmMinimal art
dc.subject.ytmChevillard, Eric
dc.identifier.yokid10152555
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid476063
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess