Show simple item record

dc.contributor.advisorTok, Şükran
dc.contributor.authorMazi, Ayşegül
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:28Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:28Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669868
dc.description.abstractBu deneysel araştırmanın genel amacı, İlköğretim Türkçe dersinde Çocuklar İçin Felsefe kuramının alt basamaklarından biri olan hikâyeler yoluyla düşünme etkinliklerini, 2005?2006 yılı Türkçe Öğretim Programı'nın öngördüğü etkinliklerle karşılaştırarak okuduğunu ve dinlediğini anlamaya etkisini belirlemektir.Araştırma örneklemini, 2007?2008 eğitim-öğretim yılının 1. döneminde Hatay İli Antakya Merkez ilçesinde bulunan bir devlet ilköğretim okulunun beşinci sınıflarından yansız seçimle belirlenen iki şubeden toplam 74 öğrenci oluşturmuştur. Yansız olarak bu şubelerden biri deney, diğeri kontrol grubu olarak seçilmiştir.Araştırma, deney grubunda hazırlık çalışmaları ve deneysel işlemler olmak üzere toplam 10 hafta sürmüştür. Öğretim; deney grubunda hikâyeler yoluyla düşünme ve kontrol grubunda ise 2005?2006 yılı Türkçe Öğretim Programı'nın öngördüğü etkinliklere dayalı olarak gerçekleştirilmiştir.Araştırmada veriler; her biri 35 sorudan oluşan, okuduğunu ve dinlediğini anlama testleri ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, bağımsız ve eşli gruplar t testleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları hikâyeler yoluyla düşünme etkinliklerinin kullanıldığı deney grubu ile 2005?2006 yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı'nın öngördüğü etkinliklerin kullanıldığı kontrol grubundaki öğrencilerin okuduğunu ve dinlediğini anlama açısından aralarında fark olmadığını göstermektedir. Bununla birlikte hikâyeler yoluyla düşünme etkinliklerinin kullanıldığı deney grubundaki öğrencilerin okuduğunu ve dinlediğini anlama açısından öntest-son test puanları arasındaki farkın anlamlı olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractThe main aim of this experimental research is to determine the effect of reading and listening comprehension by the activities of Stories For Thinking one of the substeps of the Philosophy For Children Theory in Turkish course compared to the activities of anticipated Turkish Curriculum of the year 2005?2006 in control group.The sample of present study is consisted of 74 students studying at the two fifth classes determined randomly, in a primary public school in Antakya/ Hatay at first semester of 2007?2008 educational period. One of this classes was randomly selected as experimental group, whereas the other control group.The study was carried out for ten weeks as preliminary studies and experimental processes. The teaching was performed as Stories For Thinking in experimental group and as based on the activities of anticipated Turkish Curriculum of the year 2005?2006 in control group.The data of the research were collected with reading and listening comprehension tests each one includes 35 questions. Independent and paired samples t tests were used to analyze of the research data. The results of the study, that there isn?t any differences between experimental group in which by the activities of Stories For Thinking were used and control group in which the activities of anticipated Turkish Curriculum of the year 2005?2006 in terms of reading and listening comprehension. However, there is a significant difference between pre and post tests scores of the students in experimental group applied activities Stories For Thinking in terms of reading and listening comprehensionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHikayeler yoluyla düşünmenin ilköğretim 5.sınıf Türkçe dersinde okuduğunu ve dinlediğini anlamaya etkisi
dc.title.alternativeThe effects of stories for thinking to reading and listening comprehension in Turkish course of fifth grade primary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid314890
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid215629
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess