dc.contributor.advisor | Kuran, Kezban | |
dc.contributor.author | Köse, Şengül Eylem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:10:27Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:10:27Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669853 | |
dc.description.abstract | Kültür, geçmisten bugüne yasanmıs olan insan birikimlerinin tümüdür.Birçok topluluk dil, din, ırk, tarih, cografya açısından farklı kültürlerdenolusmustur. Yasadıgımız küresel dünyada var olan farklılıklar kültürelzenginlikler ortaya çıkarmaktadır. Farklı kültürlerden insanların bir aradayasaması ise çok kültürlülügü olusturmaktadır.Türkiye birçok farklı kültürün bir arada yasadıgı bir ülkedir. Çokkültürlü mozaige sahip olan Türkiye çok dilli, çok dinli ve çok kültürlü birtoplum yapısına sahiptir. Türkiye'nin çok kültürlü yapısını en iyi yansıtanillerinden biri ise Hatay'dır. Hatay'da insanlar birbirlerinin dinine, etnikkökenine, diline bakmadan, bir arada yasamaktadır. 1987 yılında,Afganistan'daki savaslar sebebiyle birçok Özbek kökenli Afgan Türkiye'ye göçetmistir. Göç eden Özbek kökenli Afganlar Hatay'da Ovakent beldesineyerlestirilmistir. Beldede Türkler ve Afganlar bir arada yasamaktadır.Arastırmanın örneklemini, 2006- 2007 ögretim yılı Hatay ili Antakyamerkezindeki Narlıca Kardeslerlkögretim Okulu ve OvakentlkögretimOkulu 8. Sınıf ögrencileri, onların aileleri ve ögretmenleri olusturmaktadır.Bu çalısma Narlıca Kardeslerlkögretim Okulu'nda okuyan 75 Türkkökenli, Ovakentlkögretim Okulu'nda 119 Özbek kökenli Afgan ögrencininaile yapılarının ögrencilerin çalısma alıskanlıgı, isbirligi, sosyal davranıslarınaetkisini incelemek amacıyla yapılmıstır.Veri toplama aracı olarak, SED Ölçegi, AYDA Formu, DavranısDerecelendirme Ölçegi ve açık uçlu sorulardan olusan bir anket kullanılmıstır.SED Ölçegi her iki grubun sosyo ekonomik düzeylerinin denkliginikarsılastırmak, AYDA Formu ögrencilerin ve ailelerinin davranıslarınıdegerlendirmek, Davranıs Derecelendirme ölçegi ise ögretmenlerin ögrencilerinçalısma alıskanlıklarını, isbirligi ve sosyal davranıslarını ölçmek amacıylakullanılmıstır. Toplanan veriler SPSS 11.0 istatistik paket programı ile analizedilmistir.Yapılan bu çalısmayla ailelerin yapısının, ögrencilerin davranıslarınaetkisi arasındaki anlamlı farklılıga bakılmıstır.Sonuç olarak: 8. Sınıf Türk ve Afgan ögrencilerin ailelerinin iletisim,birlik, duygusal baglam degiskenleri puanları arasında Özbek kökenli Afganailelerin lehine anlamlı farklılıklar bulunurken, yetkinlik ve yönetim puanlarıarasında anlamlı bir fark bulunamamıstır.ANAHTAR KELMELER:Kültür, Çok Kültürlülük, Aile Yapısı, Köken, Çok Kültürlü Egitim | |
dc.description.abstract | Culture is an accumulation of the humans that lived till now. Many societies have composed of different cultures in the base of language, religion, history and geography. The existing differences in our global earth reveal cultural richness. So, the living of the different cultures together created the multicultural concept.Turkey is a country in which many different cultures live together. Turkey, also has a multicultural background, a multilingual, a multi religious, and a multi cultural society. One of the best cities that reflects the multicultural structure of Turkey is Hatay. In Hatay, people live together by respecting each other?s religion, ethnic origin and language. In 1987, due to the wars in Afghanistan, many Uzbek rooted Afghan immigrated to Turkey. Some of the immigrants Afghans were settled down in Ovakent in Hatay, where Turks and Afghans live together.This study was done with the 8th grade Turk and Afghan rooted students in Narlıca Kardeşler and Ovakent Primary schools in Antakya, Hatay to search the students? family structures and their teachers in 2006- 2007 Academic year.The study aims to research the effect of the family structures of the 75 Turkish students attending Narlıca Kardeşler Primary School and 119 Uzbek rooted Afghan students attending Ovakent Primary School on the students? studying habits, cooperation and social behaviors.As a data saving facility, SED scale, AYDA form, DD scale was applied and an interview form prepared with the open-ended questions was used. SED scale was used to compare both groups social-economic level equality, AYDA form was used to evaluate the students? and their families? behaviors, DD scale was used for teachers to measure the students? habits of study, cooperation and social behaviors. Collected data was analyzed with the SPSS 11.0 static packet programmer.At the end of the study, the difference between the family structures and their effects on students? behaviors was observed.As a result, while there can be seen meaningful differences with the context variability points in terms of 8th grade Turk and Afghan students? family communications, unity, sensual context differences and association varieties in favor of the Uzbek rooted Afghan families, there weren?t discovered any considerable differences between the competence and conducting points.KEY WORDS:Culture, Multiculturalism, Family Structure, Origin, Multicultural Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özbek kökenli Afgan ve Türk öğrencilerinin aile yapılarının, öğrencilerin çalışma alışkanlığı, işbirliği ve sosyal davranışlarına etkisinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The comparison of the Uzbek rooted Afghan and Turkish students?family structures? effect on habits of studying, cooperation and social behaviour | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Multiculturalism | |
dc.subject.ytm | Family structure | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.identifier.yokid | 326101 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 215621 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |