Günümüz tüketim toplumunun yarattığı mekân - zaman bağlamında üretim - tüketim sürecinin sanata etkisi
dc.contributor.advisor | Apa, Melih | |
dc.contributor.author | Koku, Ejder | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:10:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:10:26Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669849 | |
dc.description.abstract | Günümüzde bulundukları mekânın bağlamına bağlı olarak sanat nesnesi olma özelliğini kazanabilecek nesnelerin olduğu kadar herhangi bir nesneye bu anlamı yükleyebilecek olası bağlamların yani mekânların sınırları da ortadan kalkmış görünmektedir. Belki de artık, nesne ve mekân / bağlam ilişkisini tartışmak yerine, sanat nesnesi veya sanatın artık bir süreç olarak görülmesi gereken günümüzde, bu sürecin önemli bir başka yanını, sanatçı ve izleyicinin hangi süreç içinde ve nasıl bir etkileşim ile karşı karşıya geldiklerini değerlendirmek gerekmektedir.Bu tez üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde tezin amacı ve önemine, kavramsal çerçevesine değinilmiştir. İkinci bölümde kentin tarihsel gelişim sürecinin heykel kavramına nasıl yansıdığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. ?Modern toplum bir kent ütopyasıdır? bağlamında kamusal alanlarda sanat üretme/tüketme sürecinin tarihi arka planı ve teorik temelleri bağlamında ele alınmıştır. Sanat kurumlarının işlevlerinin artık nasıl tanımlanabileceği, özellikle sanatçı-sanat nesnesi (eğer olacak ise) ve izleyici arasındaki boşluğu ortadan kaldırabilecek, bir anlamda kamu için / kamu ile üretmek sanatın demokratikleşmesini sağlayabilecek tek yol gibi görünmektedir. | |
dc.description.abstract | Today it looks there is no limit of possible contexts which will be able to load that meaning to any object as much as the things which will be able to get the quality of an art object depending on the space context. Perhaps, today when requires to see the art or art object as a process perhaps it is necessary to evaluate another important side anymore: How in which process and by what kind of discussing about the relationship between object, place/context.The thesis is consisted of three chapters. In the first chapter it is slated on the purpose and import of thesis and theoretical framework is mentioned. In the second chapter it is tried to explain how the historical development/process reflects to the concept of sculpture. Modern society is an urban utopia, art production/consumption process in public areas historical basics are mentioned. Then, how the functions of art institutions can be described, especially it is seemed to be the only way of providing to be democratic: for public and with public; to prevent the distance between the artist-art object (if there will be) and the viewer. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Günümüz tüketim toplumunun yarattığı mekân - zaman bağlamında üretim - tüketim sürecinin sanata etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of today?s consumption society, production-consumption process which is contextual with space-time to art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Heykel Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.identifier.yokid | 301562 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214737 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |