Show simple item record

dc.contributor.advisorNal, Sabahattin
dc.contributor.authorTamer, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:23Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669821
dc.description.abstractDevletin çalışma alanlarının genişlemesi üzerine, devlet artık birtakım işlemleri doğrudan kendisi değil de özerklik verdiği birtakım kurumlar aracılığıyla yaptığı gözlenmektedir. Bağımsız idari otoriteler de bu kurumların başında gelmektedir. Türkiye'de Yeni Sağ Devlet anlayışının hâkim olduğu ve bununla beraber Neoliberal politikaların kendini hissettirmeye başladığı 1980 sonrası süreç önemli bir değişim evresi olarak kabul edilebilmektedir. Özelleştirme ile beraber artık devlet belirli birkaç hizmet dışında birçok alandan kendini çekmeye başlamıştır.24 Ocak kararları ile ekonomik alanda yeni bir yapılanma sürecine giren Türkiye, ilk defa Sermaye Piyasası Kurulu ile bağımsız idari otoritelerle tanışmıştır. Ekonomik yönden güçlü bir yapıya sahip olmak ve ekonomide yaşanan gelişmeleri gözetim ve denetim altında tutmak için Sermaye Piyasası Kurulu kurulmuştur. Üst kurulların sayısı her geçen süre içerisinde artmaya başlamıştır. Belirli sektörlerde yaşanan olumlu ve olumsuz gelişmeler bu sektörleri bir denetim altında tutmak zorunda bırakmıştır. Bu çerçevede Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu, Rekabet Kurumu, Radyo Televizyon Üst Kurulu, Enerji Piyasası Denetleme Kurulu bağımsız idari otoritelerden birkaç tanesidir. Bu üst kurulların tamamı kendi alanlarında adil ve doğru bir çalışma göstermesi için kurulmuş bağımsız otoritelerdir.Devlet birtakım hizmetleri özel kurumlara ve kişilere bırakırken, bunun doğru bir şekilde verilmesini amaç edinmiştir. Güvenlik, sağlık, eğitim gibi alanlarda son yıllarda özel kurumların sayısının arttığı gözlenmektedir. İşte özel kurumlara devredilen bu hizmetlerin adaletli bir şekilde verilmesi için yani, devletin mal ve hizmetleri özel sektöre devrederken bu alanda hakemlik yapacak bir kuruma ihtiyaç duymuştur. Bu kurum ise 2003 yılında faaliyete geçen Kamu İhale Kurumu'dur. Devletin mal ve hizmet ihaleleri yaparken bunun adaletli, şeffaf ve doğru bir şekilde yapılması için Kamu İhale Kurumu'nun kurulmasını gerekli görmüştür. Böylece ihalelerin açık ve izlenebilir bir ortamda adil bir şekilde yapılması amaçlanmaktadır. Bu kurumun oluşturulmasındaki en önemli nedenlerin başında ise ihalelerin siyasi kişilere veya siyasi partilere yakın bağı olanlara karşı bir rant oluşmasına engel olmaktır.Bu tezimize kavramsal çerçeve ile başlayacağız. Daha sonra Türkiye'de yer alan üst kurulları inceleyip, bu kurulların yönetim sistemimiz içindeki yerini ortaya koyarak ne tür çalışmalar yaptıklarını belirteceğiz. Çalışmamızın asıl bölümünde ise ülkemizde Kamu İhale Kurumu'na neden ihtiyaç duyulduğunu, ne gibi çalışmalar yaptığını belirleyerek, kurumu tüm yönleri ile irdeleyeceğiz.Anahtar Kelimeler: Bağımsız İdari Otorite, Denetleme, Üst Kurul, Kamu İhale Kurumu.
dc.description.abstractWorking fields of the state expanded so now, the state does not make some operations itself directly. These operations are made by autonomous institutions. Independent administrative authorities come at the beginning of these institutions. The understanding of new right-wing government dominated in Turkey in 1980. However, neoliberal policies begin to make itself felt. Process after 1980 is considered as an important state of change. States began to withdraw itself from many fields except a few specific services with privatization.Turkey entered a restructuring process with 24 January the decisions in the economic field. Turkey has met with Capital Markets Committee and independent administrative authorities the first time. Capital Market Committee has been established to keep under the supervision and control developments in the economy and have a strong structure economically thus, the number of upper committees has started to increase continuously positive and negative developments that occurred in certain sectors were forced. These sectors to keep under control. In this context, Banking Regulation and Supervision Committee, Competition Agency, Radio Television Upper Committee Energy Market Supervisory Committee are a few of independent administrative institutions. All of these upper committees are independent authorities which were established to be shown fair and accurate work in their fields.State devolved some services to private institutions and individuals. State has aimed to be given these services correctly. It is observed that the number of private institutions has increased recently in the field of security, health and education. While state was transferring goods and services to the private sector, in this field it needed an institution which will referee to be given fair way these services which have been transferred to private institutions. Public Procurement Agency went into operation in 2003. While the state was making procurement of goods and services, the state has been necessary establishing of public procurement agency to be made equitable, transparent and accurate way, so the aim of the state is to make tenders which open and can be monitored fairly. The most important reason of establishing of Public Procurement Agency is to prevent to create an unearned income against people which related to political people and political parties.In our thesis, we are going to start with conceptual frame then examine the top superior organizations taken place in Turkey. Consequently, we are going to find out their places in our governmental system of top organizations and determine what kind of studies they have done. The main part of our study is define and explicate why Public Administration Department is needed in our country and what kind of studies this department does.Key Words: Independent Administrative Authority, Supervision, Upper Committee, Public Procurement Agency.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleBir bağımsız idari otorite örneği olarak kamu ihale kurumu
dc.title.alternativePublic administration department as an example of on independent administration authority
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIndependent administrative authority
dc.subject.ytmPubic Procurement Authority
dc.identifier.yokid363486
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253869
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess