dc.contributor.advisor | Kurt, Cüneyt | |
dc.contributor.author | Dolaş, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:10:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:10:22Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669813 | |
dc.description.abstract | Araştırmada imgenin, modern dönemden bugünün postmodern döneme geliş sürecindeki toplumsal ve sanatsal değişimi göz önüne alınarak, sanat eserlerinin görsel alanlarda biçimsel incelemesine yer verilmektedir.Tez beş kesimden oluşmaktadır. Birinci kesimde, tezin amacı, önemi, veri toplama tekniği ve temel kavramları açıklanarak araştırmanın yöntemine yer verilmektedir. İkinci kesimde imgenin kavramsal açılımları doğrultusunda, duyular aracılığıyla algılanan nesne ve görüntünün düşünsel düzeyde göstergebilimsel yaklaşımları ele alınmaktadır. Modern İmge olarak adlandırılan üçüncü kesimde, öncelikle modernizmin tarihsel incelemesi doğrultusunda belirlenen teknik ilerlemelerin imgenin değişim sürecindeki yerine ve sonrasında sanat eserlerinin anlaşılabilir olması için modern eser üretim tekniklerine yer verilmektedir. Bu bağlamda fotoğraf makinesinin icadıyla dolaşıma çıkan fotoğrafik imgeler, farklı imgelerin birleştirilmesini sağlayan kolaj ve montaj teknikleri ele alınarak yeniden üretim biçimleri neticesinde oluşan gündelik hayatın estetikleştirilmesiyle değişime uğrayan imgelere açıklık getirilmeye çalışılmaktadır.Modernizmin genel niteliğinin incelenmesinde karışık durumların yarattığı bireysel ve sanatsal belirsizlikler ön plana çıkmaktadır. Modern akımlarda makineleşen dünyaya karşı mekanikleşen bireyin dışavurumsal yaklaşımları belirginleşmektedir. Araştırmada, iç ve dış yönelimler doğrultusunda yüzey üzerine yansıtılan romantik imgelere, farklı imgelerin birleştirilmesiyle simge kavramına eşdeğer görünüme sahip olan Simgeciliğe, parçalama olgusuyla iç içe geçmiş görüntülerin yansıtılması sürecinde Kübizme, nesneden tamamen kopartılarak renk ve çizgi doğrultusunda yüzey üzerine yansıtılan soyut imgelere, yazı ve görüntüyle iki farklı imge olgusunun aynı eserde sunulmasına olanak sağlayan kavramsal sanata ve gündelik hayat nesnelerinin esere dahil edilmesiyle Pop Art' a yer verilerek imgenin değişim süreci ele alınmaktadır.Dördüncü kesimde, artık postmodern döneme sahip olan nesnesizleştirilmiş imge sadece görüntüdür. İmge bu aşamadan sonra yeniden üretilmekten ziyade, simulakr, pastiş ve parodi gibi kavramlar arasında alıntılandırılarak yer değiştirmektedir. Bu durumun sanatsal yaklaşımı ise Yeni Dışavurumculuk ve Yeni Gerçekçilik akımları çerçevesinde incelenmiştir. Son olarak beşinci kesimde ise, araştırmada ele alınan konulara yer verilerek imgenin değişim süreci resim sanatı bağlamında değerlendirilmektedir. Bu bağlamda imgenin ilk çağlardan bugüne geçirdiği değişim süreci, nesne, gerçeklik ve yansıtılan öğelere paralel olarak ele alınmıştır. Nitekim imgenin teknik ilerlemeler karşısında yeniden üretilerek değişikliğe uğradığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The image was studied formally in fields such as visual media and art works in the research, with considering the social and artistic change of the image from the modern time to the postmodern time.The thesis consist fifth section. At first part, the thesis purpose, importance, data collection techniques and basic concepts and methods of research to be open places are. The second part of the conceptual expansion in the direction of the image, object and the image perceived through the senses of the intellectual level of the semiotic approach is discussed. Modern Image-called third sector, the first historical study of modernism in the direction specified by the process of change rather than technical advances and after images of the artwork can be understood to be the work of modern production techniques are discussed. In this context, the invention of the camera movement with the resulting photographic images, ensure the consolidation of different image collage and montage techniques, which handled the re-created in the modes of production which result aesthetics of everyday life changed the image is trying to clarify.Examining the creation of a mixed case of the general nature of modernism that has come to the fore of individual and artistic uncertainty. Modern trends in the world against the machine becomes mechanical approach becomes apparent dışavurumsal individual becomes. In the study, the internal and external orientation, in accordance with the surface projected onto the romantic image of the different images that by combining the concept of the icon to view equivalents that have to Symbolism, fragmentation to the phenomenon of nested images to be reflected in the process of Cubism, objects, entirely cut color and line in accordance with the surface projected onto an abstract image to, text and image with cases presented in the same work in two different images that allows for conceptual art and objects from everyday life, work included in Pop Art, a given image is taken of the change process.In the fourth section, which has now postmodern era intransitive image is only image. After this stage, rather than re-generated images to be kept, simulakr, pastiche and parody concepts such as shifting between quotes. This situation is the artistic approach in the framework of the New Expressionism and the New Realism movement were examined. Finally in the fifth section, the topics covered included the study of the change process images are evaluated in the context of painting. In this context, since his image from the first centuries of the change process, object, and reflected the reality has been taken in parallel to the items. Indeed, the technical progress in the face image will be produced again, that was unchanged. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | İmgenin modernizm ve postmodernizm bağlamında değişim sürecinin resim sanatı üzerinden incelenmesi | |
dc.title.alternative | The observation the change of image over the pictorial art in terms of modernism and postmodernism | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Modernism | |
dc.subject.ytm | Postmodernism | |
dc.subject.ytm | Production | |
dc.identifier.yokid | 366373 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253873 | |
dc.description.pages | 222 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |